Kenti Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Fin bil. grattis. Har vært med på å trimme litt 204ft før og ville bare gi deg følgende erfaringer: Bytt til glt kammer. det gir det mye bedre bånndrag og raskere spool up på turbo. På 16v toppen din så er det hydr.ventiljustering så det er veldig enkelt å bytte. Bare skru ut de gamle og inn med nye. Bruk riktig moment. Hvis du håper på 270 hk så går nok det fint, men ikke med org. turbon. den klarer maks 250. Vær obs på at rådene som sitter i 204ft er de samme rådene som i 230Et, Disse rådene er ikke like sterke som 230ft råder og bør byttes før 300hk grensa blir nådd. Dette kommer selsagt ann på hvordan du kjører da:drive2 Den utenpåliggende oljepumpa er heller ikke til å skryte av. B204ft har ikke samme råder som ET! Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Her er ett bilde av grenrøret... Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Det grenrøret var jo et kunstverk i seg selv:D Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Nydelig :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Skal ha bandasje over hele grenrøret da :) Også har jeg ombestemt meg litt med turbovalg, tror heller det blir Turbonetics T3/T04E 60trim kompressor, .63 a/r steg3 eksos med kulelager. :) Skal også prøve med E85 på 780cc dyser og 85-90mm LMM (3.5") :) CDI tenning m/ MSD Blaster2 coil :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ombestemt meg igjen og det ble GT3076 mef .78 a/r T3 divided med v-band outlet, også en Tial 38mm wastegate :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twr Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Det er oljepumpedrevet som skaper problemer ikke selve pumpa , den er god som gull. Er i ferd med å få produsert billet hjul til disse pumpene nå. Vi er i gang med et 245 prosjekt hvor vi bygger 2,5 liter av B234 motoren. sjekk vår nettside under prosjekter Legger ut der når vi starter med motorprosjektering mvh Torgeir Wetterhus Racing // Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Det er oljepumpedrevet som skaper problemer ikke selve pumpa , den er god som gull.Er i ferd med å få produsert billet hjul til disse pumpene nå. Vi er i gang med et 245 prosjekt hvor vi bygger 2,5 liter av B234 motoren. sjekk vår nettside under prosjekter Legger ut der når vi starter med motorprosjektering mvh Torgeir Wetterhus Racing // Ok, hva blir prisen på disse da? Du har ikke noen GLT-kammer til salgs? Her er 2 bilder av turboen Og et av wastegaten, Tial 38 mm Sillikonslanger og t-bolt klemmer Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Hehe, så stor ut den turboen din ja :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Er det 1/4 NPT på pluggen til olje til turboen? Noen som vet diameter på oljereturrøret? (skal kjøpe AN weld-on kobling til den) og samme med dim på vannrør til turbo? (har lavtmontert turbo og alt er et helvete å komme til på den nå hehe) ellers står det ganske stille, venter på neste lønning for å få bestilt resten. Mangler oljekjøler, oljeslanger turbo, noen pakninger, h-profil råder, dyser og sist men ikke minst girkasse. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Jeg har V90 -95 bakfanger liggendes. Interessert = PM / Mail Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 FSL: Ring Torgeir istedet,han er ikke så mye på internett :) Værse`go http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt30_pdfs/Garrett_GT3076R_700382_12.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Takk Jørn :) Hvem er Torgeir? Har funnet ut da. Er 14x1.5 på blokka og 1/4" NPT på turboen. Men lurer på om det er innebygd restriktor på min eller om jeg må ha plugg med det. Regner med det går fint med en 90-graders 1/4" NPR til AN -4? Holder det med 3" downpipe eller skal jeg bare ha den i 4"? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 "3 holder,Torgeir Wetterhus,innehaveren av Wetterhus Racing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.