Gå til innhold

Drift GP - Driftetreff på Gardermoen 3. november (sesongavslutning)

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er jeg endelig hjemme etter en lang dag på Gardermoen, og vil bar få komme med en liten takketale til alle som koste seg i høstsolen på Gardermoen i dag. Takk til både publikum og førere for at dere stiller opp gang på gang, selv når Kong Vinter banker på døren.

 

Dagen i dag kunne vel nesten ikke blitt bedre sett med våre øyne. Fantastisk vær (ikke en sky hele dagen) og skikkelig bra kjøring! Må si at nivået begynner å bli bra nå altså. Med det sleipe føret som var i dag så var det ikke lett. Må få fremheve tre førere som skilte seg ut i dag også:

 

Raymond, du er i ferd med å etablere deg helt i toppen nå. Farten, inngangene og vinklene du hadde i dag var helt rå.

 

Casper, du har virkelig imponert i høst. Skikkelig spenstig satsing. Kanskje litt i overkant innimellom, men det er lov når man ligger så bredt som du gjør.

 

Og brodern da. Orginal RX7 med sveisa diff og senking. Utrolig stødig kjørt som vanlig. Jeg vet ikke om bilen din føler smerte, men i så fall mistenker jeg at den liker det...

 

Vil også rette en stor takk til Bjørnar som helt ukritisk lot alle andre kjøre bilen sin hele dagen (inkludert undertegnede). Du løftet humøret mitt adskillige hakk i dag. Dessuten kjører du skikkelig bra selv også. Skal ikke stå på satsingen skjønner jeg! Skulle ønske alle var like uselviske og blide som deg!

 

Også en stor takk til vår driftende fotograf, Aleksander, og alt-mulig-mann, Einar, som stiller opp og hjelper til med organiseringen. Dere har vært uunværlige i hele år, og jeg gleder meg til å ta fatt på 2008 sammen med dere.

 

Til slutt vil jeg takke min kjære Maiken som sto og frøys i porten i hele dag. Tusen takk for hjelpen, kjære :)

 

Dette var nok definitivt det siste treffet på asfalt i år, men det blir vel fort litt sladding i vinter også. Nå kan snøen bare komme for min del hvertfall :D

 

Vi sees!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere smurt begynnelsen på 180 graders svingen med da? Olje? Sykt glatt. :P

Jeg var jo banemannskap, og da jeg tok opp noen kjegler, så jeg at det var litt olje i den ene sølepytten, men det var langt ut i svingen, og ikke no farlig. Tror det var etter den hvite skyline:en som kjørte ut.

Og etter de fleste hadde dratt hjem, fikk jeg sitte på med Fredrik (FSR) i Bjørnas Skyline, fy som den gikk.

Som sagt, en knalldag :)

 

Benna93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også treffet var utrolig bra.

Har ikke hatt det så gøy på lenge, også så lærerikt det var også!

Og jeg synes det var skikkelig morro å kjøre idag, og hadde det sykt gøy med å kjøre i følge med Raymond litt, tok no twin-donuts og herja litt nedover langs stripa sammen, morsomt ass!

Gleder meg til neste sesong jeg og :D

 

Og supraguy, du kjører jo ganske bra du og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

426hemi: Takk! :) Syns ikke det gikk noe bra den gangen her i forhold til forige gang på gardermoen. Da var det tørt og så hadde servo. Trodde det skulle være lettere og drifte på bløtt, men tok feil om det. :) Åssen bil kjørte du?

 

Og takk til FSR for supre treff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte den svarte bmw 5-serien :)

Hjalp til å dytte deg igang den ene gangen hehe.

Hva var det som gjorde at scorpioen stoppa så mye a?

Bra skrensing uansett, skal du satse på mer skrensing og bil med mer effekt etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte den svarte bmw 5-serien :)

Hjalp til å dytte deg igang den ene gangen hehe.

Hva var det som gjorde at scorpioen stoppa så mye a?

Bra skrensing uansett, skal du satse på mer skrensing og bil med mer effekt etterhvert?

 

Aha, det er deg ja. Nei, skulle ut og så slå på kamera så stoppa den på tomgang av seg sjøl. Og en annen gang så snurra jeg rundt og burna i 2 gir, men så virker det som det ble tørt og den tok tak og kvelte seg plutselig, hehe.

Skal prøve litt mer med denne bilen til sommern tenkte jeg. Har ikke råd til noe annet med det første. Går skole. Kanskje det blir og dytte motoren i en Opel Manta b. Får se. :)

 

Bra kjørt av deg og! :) Var vel du som kjørte amerikaner før? Bedre med bimmer? Hvilken motor er det i den a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hvert til sitt bruk. Bimmern var utrolig god å kjøre på gardermoen, får lagt over forhjula skikkelig :)

Så styrevinkelen er bedre med den. Og bedre understell.

Men den har litt lite hester/moment ift. amerikaneren.

Bimmern er en M5 hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, hvert til sitt bruk. Bimmern var utrolig god å kjøre på gardermoen, får lagt over forhjula skikkelig :)

Så styrevinkelen er bedre med den. Og bedre understell.

Men den har litt lite hester/moment ift. amerikaneren.

Bimmern er en M5 hehe.

 

Bare få den bittelitt stivere så blir den enda bedre vel? hehe.. Litt artig at du fikk av HELE hjulet a felgen hehe.

 

PS: Kommer bilder snart for de som lurer, er endel å gå over før jeg legger ut.

 

Nikko=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hehe, lurte litt da jeg så sugekopp sto med ett dekk i hånda og vifta :P

Trodde først dekket hadde delt seg i to, men det var hele ja.. Første gang, hehe.

Ja få ut masse bilder! :driving

 

Synes nesten det er for ille at det ikke er mer trenings-treff i år ass. Synes det skulle ha vært fler, selv utover vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår