kjetilf Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nylig måtte jeg bråbremse i omtrent 70 km/t for en bil som ikke overholdt vikeplikten sin. I sjokket lot jeg føreren slippe fra meg, men jeg sitter nå igjen med et spørsmål om hva jeg skal gjøre. Det som skjedde var at fronten på bilen ble slått mot asfalten da jeg måtte legge meg på bremsepedalen. Jeg slapp heldigvis unna med mindre feil på utseende som jeg nesten kan leve med (merkelig at det ikke ble mer skade, men jeg klager ikke!), men jeg vurderer å få bilen inn på verksted for å få sjekket om den har fått skader jeg ikke klarer å oppdage. Så vidt jeg kan se, er ingenting knust eller defekt, men man kan vel aldri vite? Dette er en Mercedes C-klasse som ikke er senket eller er særlig lav foran, så det må ha vært en hard nedbremsing, tror jeg. Hadde nylig bilen inne på service og fjærene etc. var visst i god stand, så jeg tror slaget må ha vært fordi jeg måtte bremse så hardt. Heldigvis var det ingen biler like bak meg! Synes dere at jeg skal sende bilen på verksted, eller kan jeg leve med dette forutsatt at jeg ikke finner noen feil selv? Har ikke særlig god greie på bil, så jeg forhører meg litt her. :-) Alle råd mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Dette burde jo ikke skje med en bil og kan forandre kjøreegenskapene så hvis det ikke er uorginal fanger eller leppe eller senk burde dette gå på reklamasjon hos forhandleren. En bil skal ikke subbe i asfalten ved nedbremsing. Dette hvis det var flat asfalt. Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Tviler på bilen din har tatt noen mekanisk skade av dette, så hvis du lever med hvordan det ser ut, så burde alt være i orden. Du hadde sikkert ikke fått noe igjen for hendelsen heller, en bil skal ikke bli skadet av å bremse! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilf Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Dette burde jo ikke skje med en bil og kan forandre kjøreegenskapene så hvis det ikke er uorginal fanger eller leppe eller senk burde dette gå på reklamasjon hos forhandleren. En bil skal ikke subbe i asfalten ved nedbremsing. Dette hvis det var flat asfalt. Det var interessant å vite! Det høres definitivt ut som om jeg bør ta dette opp med verkstedet med en gang. Så vidt jeg vet er det ikke noen uoriginale deler på den. Asfalten skulle være helt flat, men jeg kan gjerne dobbeltsjekke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilf Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Tviler på bilen din har tatt noen mekanisk skade av dette, så hvis du lever med hvordan det ser ut, så burde alt være i orden. Du hadde sikkert ikke fått noe igjen for hendelsen heller, en bil skal ikke bli skadet av å bremse! :P Trodde også at den ikke skulle ta nedi fremme før det smalt. Har hatt bilen i et halvt år og det er første gang jeg har måttet bremse så hardt, og ble overrasket ta den tok nedi fremme. Jeg bare hørte et smell, ytret et aldri så lite "faen!" og kjørte inn ved nærmeste bussholdeplass for å sjekke. Et par minutter med ukvemsord til, og jeg satte meg inn i bilen igjen og dro hjem. Jeg kan forsåvidt leve med skadene på utseende. Mesteparten av skrapingen er under fronten og kan ikke sees, men det virker som om den har bøyd seg innover også, for det er noen småstriper vertikalt også. Men dersom det er slik at bilen ikke skal ta i fremme med hardt oppbremsing, er dette noe jeg må forfølge med forhandler, etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ja, gjør det. En bil skal tåle å bremse uten å ta nedi asfalten selv om det var 200km/t og du stod på bremsen. :)Jeg har nok mye lavere bil enn deg, og jeg har ikke tatt nedi og jeg har prøvd 100km/t -> 0km/t på så kort tid som mulig. :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilf Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ja, gjør det. En bil skal tåle å bremse uten å ta nedi asfalten selv om det var 200km/t og du stod på bremsen. :)Jeg har nok mye lavere bil enn deg, og jeg har ikke tatt nedi og jeg har prøvd 100km/t -> 0km/t på så kort tid som mulig. :P Ja, jeg ble ganske overrasket selv. Jeg hadde jo ikke så høy fart at det gjorde noe. Jeg får se det positive i det: bremsene mine er visst prima, for det tok ikke lang tid før jeg stod stille og mumlet for meg selv. Skal få undersøkt dette skikkelig i morgen den dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 ta bilder da mann! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg