Gå til innhold

bremsetrommel


bambus

Anbefalte innlegg

Hei har en ford mondeo 1,6 16v 93 modell

 

skulle se litt på bremsene bak, tok av hjulet, fikk av trommelen,

så ble uheldigvis bremsepedalen trykket inn mens jeg holdt på så sylinderene gikk langt ut og lekker olje nå, så tenkte jeg å bare sette på trommelen og kjøre den på verksted ( 500m) men nå får jeg ikke trommelen på har ikke kjangs har dunket litt frem og tilbake men får det ikke til å passe,

 

noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gå frem nå?

 

trenger å fikse dette fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem sammen stemplene hvis du kan. Hvis ikke sett strips over de, og forsøk å sette på hjul med trommel helst, og kjør deretter FORSIKTIG til verkstedet, på natta:P Har selv kjørt en bil uten bremser bak, med kun strips over stemplene, dog bare inne på verksted p. plassen, men det kan gå.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trykka på pedalen så har du nok justert bånda litt utover. Sitter en "selvjusteringsarm" mellom bånda like under sylinderen. På denne ser du en liten arm med tagger på, som går mot en rund "sak" med tagger. Stikk en skrutrekker mellom armen og "saken", slik at tennene ikke er i inngrep lenger, så vil normalt fjærene sørge for at bånda drar seg mot hverandre. Da får du på trommelen.

 

Men ang sylinderen så er det bare å presse stemplene forsiktig inn igjen. Husk å lufte når du har satt alt sammen igjen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har drevet å fyllt etter bremsevæske i beholderen, så kan denne være full nå. Om du da prøver å klemme tilbake stemplene, og på så vis bremsevæska så må den jo finne veien ut et sted.. "PLOPP" sier det i panseret, så har bremsevæskelokket hoppet av.

 

Ta av bremsevæskelokket først, da blir det litt lettere å presse inn stemplene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår