mmh Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Jeg driver å bygger en urquattro, også har jeg kommet over en audi s1 topp. passer den på 20v audi motor fra 90modells ur? Veit at det er 10 dyser osv.... Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Dysene er vel kanskje det minste problemet... Jeg MENER Å TRO at du kan sette S1 toppen på en vanlig støpejernsblokk, det hadde vært verre med et motsatt bytte. (men mulig det bare er dumt å skrive å TRO men... Men vet IMSA går på vanlig blokk, så rart om ikke S1 skulle gjøre det og...) Men hvordan blir det med kompresjonen? S1 er jo bygget for kortere slag, og dette med at de har 10 dyser er jo ene og alene grunnet at på Gruppe B tiden fantes det ikke store nok enkeltdyser... Videre er jo dette utelukkende en tørrsumptopp, så du må enten bygge deg tørrsump eller gå igang og endre på toppen for mer konvensjonelt oppsett. Uavhengig av dine planer vil jeg nå si at kostnaden for en original S1 topp bør være større enn å gå på konvensjonell 20V topp-arbeide, og ikke akkurat billig om du ryker en slik topp - for ikke snakke om eventuell tilgang til spesielledeler... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Vil ikke det at det er en tørrsumptopp egentlig være bra? Audi i5 har jo problemer med mye olje i toppene ved høyt turtall. Vil tro audi sport har løst dette på en slik topp. Har du mulighet, kjøp den... er en unik del å ha i bilen. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 :D Tja, er vel alt ettersom man ser det, blir jo litt mer omfattende enn bare å bolte på denne toppen. Og jeg antar tørrsump ble tatt i bruk pga mye ulent kjøring og dermed forhindrer at man "skvalper vekk" oljen. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Det stemmer nok, i tilegg til at man må modifisere oljesystemet for å varve mye. Blir visst for mye olje i toppen. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 hei og hå! Kunne fått med magnesium blokka også, men har faktisk blitt frarådet og kjøpe dette av flere! Men takk for svarene. :) Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2+2=quattro Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Tror ikke jeg hadde hatt mot nok til å montert en slik topp i en bil, etter som det er langt mellom reserve deler og ødelegge den bare for en bagatell litt for skummelt. Men den ville blitt et fint smykke over peis hylla :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Tror ikke jeg hadde hatt mot nok til å montert en slik topp i en bil, etter som det er langt mellom reserve deler og ødelegge den bare for en bagatell litt for skummelt. Men den ville blitt et fint smykke over peis hylla :) Blir litt dyrt og bare ha den på hylla! hehe Skal kjøpe magnesium uprightsene han hadde siden jeg skal ha coilovere! :) Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvilke andre deler kan du skaffe? Hvor mye kostet blokka? Kunne tenkt meg en slik selv Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 må du ha blokka må du ha toppen pga toppen passer til blokka, og motoren er jo 2.1 liter, også selger han toppen med s1 kammene. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hmm, hvilken pris snakker man om da? Hva annet audi motorsport deler har han? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 vi snakker om nesten 90000 Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det vil jeg nesten si at det ikke er verdt ;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg