Gå til innhold

Årsavgift

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en bil for hånd, men den har ikke betalt årsavgift for 2007, samt den er begjært avskiltet for lenge siden. Skiltene og EU-godkjenning er ikke noe problem, jeg leverer inn skilt, og skrur meg i hjel på bilen. Det jeg lurer på er hvordan det blir med årsavgiften hvis jeg kjøper bilen. Kan jeg vente til nyttår med å registrere den, og slippe unna årsavgiften for dette året?

 

Må forrige eier (nåværende eier) da betale den årsavgiften for 2007 før jeg får registert den igjen i 2008? Jeg vil ikke ha svar fra folk som kjenner en onkel i Amerika som gav 10k til BT og slapp unna godkjenning og årsavgift siden hun var kusinen til fetteren sin tante sin venn. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp aldri en bil og regn med at selger betaler årsavgiften selv om han sier han skal det. Trekk det isåfall av fra kjøpssummen og betal den selv.

Ja det er den personen bilen står reg på 1.jan som står som ansvarlig, og han skal trekkes i lønn om den ikke blir betalt. Men hvor lang tid tar det..? 1-2-3 år? jeg har ikke hørt om ett tilfelle enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk krav fra statens innkrevingssentral (SISTE mulighet), eg den kom i september ellernoe samme år som avgiften skulle ha vert betalt.

 

De har skjerpa mye inn på dette, så du kan kjøpe bilen og så ringe til BT en gang i mnd å sjekke om den er betalt. Og når de til slutt MÅ betale kan du registrere bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp aldri en bil og regn med at selger betaler årsavgiften selv om han sier han skal det. Trekk det isåfall av fra kjøpssummen og betal den selv.

Ja det er den personen bilen står reg på 1.jan som står som ansvarlig, og han skal trekkes i lønn om den ikke blir betalt. Men hvor lang tid tar det..? 1-2-3 år? jeg har ikke hørt om ett tilfelle enda...

 

Jeg har blitt trukket for to årsavgifter fra lønna mi på biler som skulle ha betalt årsavgift ifjor..hmmm....fikk trekk på lønna fra februar iår...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår