yengis Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 må spørre dere andre som har montert bilstein clubsport dempere, e d nån andre som har vært plaga m å ikke få skrudd ned muttera til dempern helt? den muttera som ligg rundt stempelstanga og skal holde dempern ned i fjærbeinet foran..? skrudde det som var mulig, men det er fortsatt 5mm igjen til den er i botn, var dom som ikke tok bilde. håper noen forstår og kan gi meg et fornuftig svar på hva som må gjøres.. Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Mener du at den går rundt? Da er det bare å ta en tang å holde igjen demperen samtidig som du skrur Sikkert ikke det du mener, men muttern godt skrudd til så er det bra nok det vel! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Eg vart også plaga me det, men endte opp med at jeg ga faen:P funker fint enno kjørt me det sånn i 7 måna. ikke no eproblem. var ca 5mm jeg ikke fikk skrudd ned. Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Samma problemet hadde jeg også når jeg monterte bilstein cs-dempera på bilen min. Fant ikke noen fornuftig årsak til at det ble slik, målte bilstein og de gamle dempera men fant ikke forskjell som skulle tilsi at det ble den glippa. Så tok jeg en tlf til Anders Østlien, han hadde hatt samme problemet han og. Men i følge han gikk det fint. Har kjørt med det slik lenge nå, har ikke løsna. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 om en greier skru den mutteren helt til bunns, er det jo noe galt, for da får en ikke press ned på demperen, så er nok helt i orden slik dere har det:) *et triks vi pleier å bruke er å skru fast fjørbeinet på en felg, og legge den ned på bakken, så står en på felgen, med ei god rørtang kan en da dra til mye mer enn hva som er heldig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 ok, men da e d ikke nå fare. bei jo litt ængsteli m engang, tok ut dempern ijænn, å som du sir, sammenligna m den originale. fant ikke ut så vældi mye, så monterte nu bare ijænn å lot d være sånn. mærka ikke nå unormalt heller ved prøvekjøring. takk førr svar :) alt e normalt da Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg