Gå til innhold

bilstein clubsport

Ranger emnet

yengis

Anbefalte innlegg

må spørre dere andre som har montert bilstein clubsport dempere,

e d nån andre som har vært plaga m å ikke få skrudd ned muttera til dempern helt? den muttera som ligg rundt stempelstanga og skal holde dempern ned i fjærbeinet foran..?

skrudde det som var mulig, men det er fortsatt 5mm igjen til den er i botn, var dom som ikke tok bilde. håper noen forstår og kan gi meg et fornuftig svar på hva som må gjøres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma problemet hadde jeg også når jeg monterte bilstein cs-dempera på bilen min. Fant ikke noen fornuftig årsak til at det ble slik, målte bilstein og de gamle dempera men fant ikke forskjell som skulle tilsi at det ble den glippa.

Så tok jeg en tlf til Anders Østlien, han hadde hatt samme problemet han og. Men i følge han gikk det fint. Har kjørt med det slik lenge nå, har ikke løsna.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en greier skru den mutteren helt til bunns, er det jo noe galt, for da får en ikke press ned på demperen, så er nok helt i orden slik dere har det:)

*et triks vi pleier å bruke er å skru fast fjørbeinet på en felg, og legge den ned på bakken, så står en på felgen, med ei god rørtang kan en da dra til mye mer enn hva som er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da e d ikke nå fare.

bei jo litt ængsteli m engang, tok ut dempern ijænn, å som du sir,

sammenligna m den originale. fant ikke ut så vældi mye, så monterte nu bare ijænn å lot d være sånn. mærka ikke nå unormalt heller ved prøvekjøring.

takk førr svar :) alt e normalt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider