makh81 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei, jeg har en Golf II CL 1,6 EZ fra 1985 med automatgir. Her om dagen begynte den å gå litt dårlig på tomgang, akkurat som den nesten kvelte seg selv flere ganger hver gang jeg stoppa på rødt lys, men hver gang klarte den å ruse seg opp igjen så den ikke tok kvelden. Regner kanskje med at det var noe galt med vakumslangene, så jeg tok på meg jobben å bytte alle sammen, men i min iver på å bytte slangene, glemte jeg å konstatere hvilken vei enveisventilene skulle stå. Se bilder under. Merket meg også at de gamle vakumslangene hadde en stoffstrømpe rundt seg, noe den fine nye slangen jeg kjøpte på Biltema ikke hadde, har det noen betydning? Fint om noen kan bekrefte eller avkrefte om det er korrekt slik jeg har montert enveisventilene (de med rød og grønn pil på). Klarte jo selvfølgelig å knekke den lille plastdingsen som holder de tre slangene sammen, så har derfor heller ikke fått prøvd bilen etter at slangene var bytta ut. :( Siter Golf II med 75 hester, der halvparten har gått av med alderspensjon, og resten ligger 6 fot under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
somby Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 fines det tegning til vakum slangene, jeg skulle ha treng å se om mine er rett satt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makh81 Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Nei, ikke som jeg har finni, men tror mine er mer eller mindre rett, da jeg kjenner bilen siden den var ny, og vakumslangene er aldri byttet før. Dvs. at etter at jeg har fått byttet mine, så skal de i teorien stå slik de sto originalt. Prøvde forresten bilen i dag, og den virket best dersom jeg snudde den enveisventilen som er merket med rød pil. Siter Golf II med 75 hester, der halvparten har gått av med alderspensjon, og resten ligger 6 fot under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg