LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei! Jeg driver å fikler litt med volvoene nå for å gjøre de klare til vinterkjøring. Har en b23 a jeg tenkte jeg skulle sette i k kam og weber gasser på, bare for å få litt mer trøkk en orginalt. Så da har jeg et par spørsmål. K kammen finnes i alle b230k? Jeg hadde planer om å bruke en weber 36/36(samme som sitter på sierra 2,3 v6?) veit den sitter på granada, trur jeg har fått tak i et par stykk nå. Må jeg dyse om disse for å brukes på en b23a med 398 topp og k kam? Noen som veit om utvekslinga i bakaksel på en automat er lavere? Også lurte jeg på om noen veit om rimelige dempere som er mye stivere enn orginalt. + fjører. Og hvordan tror dere dette vil bli effektmessig? Mange spørsmål på en gang men:) Mvh Ole Martin Bakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 b230k har t kam i b23e står det k kam orginalt verfal. Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 FÅr du tak i en kvasskam og setter på en 36/36 er du et godt stykke på vei om du får alt til å funke 100%.. Tenker da på opptimal justering av tenning/gasser osv.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 FÅr du tak i en kvasskam og setter på en 36/36 er du et godt stykke på vei om du får alt til å funke 100%.. Tenker da på opptimal justering av tenning/gasser osv.. Ja var nettopp derfor jeg lurte på om de måtte dyses om;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 b230k har t kami b23e står det k kam orginalt verfal. Veit noen er det er fler motorer som har k kam eller? Eller noe annet jeg kan bruke som fungerer greit nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Tror du får mest effekt av A-kammen. Hvis du ikke kjøper deg en annen kvasskam. A-kammen er rimelig billig å funker ganske så greit. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Tror du får mest effekt av A-kammen. Hvis du ikke kjøper deg en annen kvasskam. A-kammen er rimelig billig å funker ganske så greit. :) jaok og A kammen sitter da i en b230a eller?=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 A kam er std gasser kam i alle volvo 116hk. ville satset på en D,K,H kam de er de vasseste som volvo selv har i sitt kam utvalg. Evt kjøpt en omslipt bilcross kam for 1000.- av totto nilson feks. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Ah.. Tok litt feil der ja. Mente vel egentlig H-kam.. :P Er vel den som er mest brukt i forbindelse med gasser-trimming..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 h kam kom i b23e 78-8x og var den "vasseste kamen volvo selv hadde. Funker greit med gasserer også. Men må du handle deg en kam så kan du med fordel gå på en ettermarkeds kam enten en billig omslipt en elller en vass kam fra kg ,enem el KM cams. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Jaok da har jeg hvertfall finni ut av kam spørsmålet:) Takk for det! Men trur dere jeg må dyse om den weber 36/36? blir vel en "bilcross" kam, har ikke bestemt meg om jeg skal høvle og porte toppen også. Dette er ikke noe prosjekt der jeg skal ha mest mulig hester. Er kun ute etter å ha noe mer gves en orginalt. Også lurte jeg på om noen av dere veit åssen utveksling det er på en automat volvo? og i en 87 gle b230a hva er utvekslinga der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 jeg har tilgang til kammen på fra en b21e, kanskje den er brukandes?:) kikka på toppen og det var en 160 topp på den b21e Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 da har du en H kam i den Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 da har du en H kam i den et problem mer løst=) trur du den fungerer greit i forhold til de planene jeg har? smetter rett over det fra b21e til b230a? takk for hjelp ken!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 smetter rett over ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.