Gå til innhold

Luftfilterslange på B230FK (forskjellige ender, hvordan løse?) bensinting, turbotrykk

Ranger emnet

tenacius

Anbefalte innlegg

Bruk fantasien da! Flytt ekspansjonstanken (bare pass på at den fortsatt er det høyeste punktet med tanke på kjølevesken i systemet...)

Kjøp det etpar rette overganger i silikon fra samco og et rustfritt eksosrør fra simons (som man finner på mekonomen, cd/cardic osv..) Og pakk det i hop :D

Bruk teip hvis du nå ikke får samcoslangene og trenger start hvis du går for den metoden da..

Jeg gikk for å bytte plassering av ekspansjonstanken, men den ble for lav på første forsøk så det endte men at jeg plasserte den oppe ved tårnet og kjøpte meg overganger og en rørbit og sveisa feste til det lengre ned, hvor ekspansjonstanken stod først...

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. :) Får prøve å få tak i enn sånn.

Og kan jeg koble turbotrykksmåleren på denne slangen?

DSC00602.jpg

Hmm den der går til bensinregulatoren?

Tror jeg ville ha velget et annet uttak (er jo nok av dem) og hadd den slangen hel, da jeg har dårlig erfaring med vakumslanger og lever i en konstant frykt for at når man rører ved de så føkker man opp alt xD

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det. Står sånn vakummåler på der nå, så tenkte at jeg bare kunne fjerne den og bruke samme slange på turbotrykksmåleren. Men hvis det ikke går så finner vi enn annen plassering :)

Går sikkert fint, men hvorfor ikke bruke et eget uttak når det er så mange uttak på det innsuget? Regner med at du ikke har EGR systemet lengre, og at det mest sannsynelig kun er oljeveivhusventilasjonen, btr'n og turbotrykksmålern du trenger/har... Og når man fjerner EGR systemet blir det etpar uttak ledige for å si det slik..

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider