Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
amuno

Fiat Uno Turbo 1.4l MK2 1992

Rate this topic

Recommended Posts

Flott å høre ;D

Mitt var ikke akkurat et prakteksemplar, men holder på å fikse den ;)

Er ikke så ille, men er noe småplukk. Må ha ny handbrekkwire på høyre siden, og må ha en ny calipper på venstre siden. Tomgangen må også stilles litt opp, men dette er ikke noe vanskelig. Vet ikke om jeg må kjøpe et nytt senkesett også, etter som bilen er SYKT stiv. Helt villt! Sitter å hopper i bilen på de minste homper! :p (Vurderer gummi imellom fjærene, ofte nok til å gjøre bilen behagelig)

Ja rekord, kan stemme det regnestykket ditt ;) Da er MK1 litt lettere enn MK2 ser det ut som. Min er 940kg uten fører. Tror det stod 1015kg med fører.

gummi mellom fjærene vil jo gjøre bilen stivere. så det bør du ikke. de faller også ut under kjøring. da vil du få ugjevnt belasta fjær om den faller ut på ene hjulet og ikke de andre!

at den er stiv er jo ikkeno uvanlig. jeg hadde senkesett på min å.. bare se hvordan den SPRETTER bortover på snøen!

http://video.google.com/videoplay?docid=-5329266628228914118&hl=en

En liten update =)

Jeg har tatt av skjermbreddere framme og sideskjørt, og prøvd innerskjermene. De passet, og jeg fant ingen rust på innsiden av framskjermene. Dette lover godt!

(Og ja, jeg vet at bilen sku hatt en vask ;))

P1010088.jpg

Sideskjørt og skjermbreddere.

P1010090.jpg

Skjermbredderne.

P1010087.jpg

Her skrur man av skjermbreddere!

P1010091.jpg

Jepp, der var sideskjørtet og skjermbredderne framme av.

P1010094.jpg

En liten update av motorrommet. Svetter litt olje ja ;)

Jeg skal på ferie, så blir mer ventetid før neste update. Nå er en turbo fra en Lancia Thema Turbo hentet, og intercooleren som følger med denne turboen. Øyelokk, stag framme og boost controller er bestilt.

Dette blir montert i April!

Mvh. Eirik :)

En liten update =)

Jeg har tatt av skjermbreddere framme og sideskjørt, og prøvd innerskjermene. De passet, og jeg fant ingen rust på innsiden av framskjermene. Dette lover godt!

(Og ja, jeg vet at bilen sku hatt en vask ;))

P1010088.jpg

Sideskjørt og skjermbreddere.

P1010090.jpg

Skjermbredderne.

P1010087.jpg

Her skrur man av skjermbreddere!

P1010091.jpg

Jepp, der var sideskjørtet og skjermbredderne framme av.

P1010094.jpg

En liten update av motorrommet. Svetter litt olje ja ;)

Jeg skal på ferie, så blir mer ventetid før neste update. Nå er en turbo fra en Lancia Thema Turbo hentet, og intercooleren som følger med denne turboen. Øyelokk, stag framme og boost controller er bestilt.

Dette blir montert i April!

Mvh. Eirik :)

Vakkert, blir bra dette! Gleder meg til update!