MiNDFLaRe Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Hei.. Lurte på om noen kunne komme med et lite forslag.. Når jeg kjører "effektivt" :-) si rundt 4000 o/min (med min 98 Passat 1.9 tdi 110hk) så kutter turbo'n noen ganger.. Hvorfor? Skjer spes de gangene jeg gir på litt ekstra i oppover bakker..kjennes ut som jeg treffer en vegg..mister alt moment og må som regel ned i 3. gir for å holde farten ved like.. Må jeg kjøpe ny turbo? Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 det virker som et dårlig tegn ja.. tenkte på luftmassemåleren oxo men da skal den ikke bli så dau.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Når turbon blir borte..så kan jeg få liv i den igjen ved å ta tenninga, og starte bilen på nytt... Høres jo ikke billig ut... Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 mest sansyneligvis så er wastegaten kokset igjen,dvs åpner ikke å slepper ut når turboen gir for mye trykk.må da bytte turbo.kan også være hull i slangen som går inn på vakumklokka på wastegate. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 mest sansyneligvis så er wastegaten kokset igjen,dvs åpner ikke å slepper ut når turboen gir for mye trykk.må da bytte turbo.kan også være hull i slangen som går inn på vakumklokka på wastegate. Etter at jeg chippet bilen min (1,8t bensin) så får jeg samme syndromet innimellom. Bilen går i en salgs form for "nødmodus" og turboen lader veldig lite. Det kan være noe med den elektriske ventilen som regulerer turbotrykket, siden du tar tenninga så er den fin igjen. Må gjøre det samme selv på min, men ville ha kjøpt eller lånt meg vag-com og kjørt diagnose på den. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Mange takk for svar! Får vel ta en diagnose snart ja... (Håååååper jeg slipper å bytte.. litt trangt i lommebokji for øyeblikket.) Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Etter at jeg chippet bilen min (1,8t bensin) så får jeg samme syndromet innimellom. Bilen går i en salgs form for "nødmodus" og turboen lader veldig lite. Det kan være noe med den elektriske ventilen som regulerer turbotrykket, siden du tar tenninga så er den fin igjen. Må gjøre det samme selv på min, men ville ha kjøpt eller lånt meg vag-com og kjørt diagnose på den. Dette stemmer ganske bra! Sitter en liten ventil et sted som vw kaller N75. Hvis den går sund (noe som ikke er uvanlig) så lader turboen alt for mye og da går bilen i nødmodus og kutter ned på dieselmengden for å spare motoren for evt havari! Du får melding om dette med vag-com. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg