Gå til innhold

1 dæsj Chevy Van og 1 dæsj Leopard stridsvogn

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Som kjent skal jeg montere en 37,4-liters dieselmotor fra Stridsvogna Leopard 1 i min tilårskomne Chevy Van. En slik farkost bør jo ha et utseende som står i stil med innmaten. Jeg kunne derfor tenke meg litt hjelp med å lage et designforslag i Photoshop.

 

Jeg ser for meg et forfinet militært tema, gjerne med utgangspunkt i fargene olivengrønt, sort, brunt og lysebrunt. Videre ser jeg for meg at lakken er flerret opp i et sår (fra rovdyrklør) på siden og i såret kommer en leopardpels (fra kattedyret altså) diskret til syne.

 

De bakerste sidevinduene (1 på hver side) skal erstattes med sjalusier som på det nederste bildet.

 

Dersom noen skulle føle seg kallet til å modde vanen så hadde det vært direkte brillefint. Det beste forslaget oppnår ære og berømmelse ved at vedkommende vil trekkes frem i positive ordelag der hvor prosjektet omtales. Prosjekttråden finnes forøvrig her:

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/84681-reodor-f-chevy-van-nothing-beats-cubic-inches.html

 

Håper noen av disse bildene kan brukes:

 

DSCN0620.jpg

 

DSCN0618.jpg

 

DSCN0616.jpg

 

Leopard1_2.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, dine skrivekunnskaper gjør kvelden bedre! (Spesielt når man har brukt de forestående timene på å skrape asfaltmatter...)

 

Noen som ikke er helt fornøyd med Leopard`en eller? Ref. "Lada" på tårnet;)

 

 

Skulle gjerne ha bidratt med annet enn tullprat men mine photoshop kunnskaper er heller dårlige..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, dine skrivekunnskaper gjør kvelden bedre! (Spesielt når man har brukt de forestående timene på å skrape asfaltmatter...)

 

Noen som ikke er helt fornøyd med Leopard`en eller? Ref. "Lada" på tårnet;)

 

 

Skulle gjerne ha bidratt med annet enn tullprat men mine photoshop kunnskaper er heller dårlige..

 

:)

 

Jeg har aldri tjenestegjort i noen stridsvogneskadron (strvesk), men de fleste av de vognene jeg har sett er merket med artige navn. Saddam er et annet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å lage en liten mod til deg. Har snart fått sittesår på rompa, etter at jeg har sittet her i hele dag og modda en golf :P Siden dette er det mest "schæfe" prosjektet jeg vet om, så er jeg vel bare nødt til å gjøre et forsøk.

Får se hva jeg får til ikveld! Eller blir det vel et resultat på søndag.

92" Mitsubishi Colt 1,8 GTi - Skal selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det noengang til å skje noe eller er det bare prat?

 

Nå skal du høre her Pedal at jeg kjøper ikke en 2 tonns klump av en motor for kun å ha den stående i garasjen. Men jeg vil gjerne få Volvoen kjørbar først. I mellomtiden har jeg tid til å finne et brukbart drivverk og et godt design. Og jakte sponsorer... Hold ut mann :cool:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laga bare et raskt førsteutkast.. Farger osv er bare slengt på, så kantene og fargene blir ikke realistiske :P

 

Er det noe i nærheten av det du leter etter?

ChevyVan_ReodorF.jpg

 

Et brukbart førsteutkast i høyeste grad, men jeg har noen forbedringsønsker:

  • Fargene kunne vært satt sammen mer som et kamomønster hvis du skjønner
  • Leopardskinnet bør være fra et nøytralt sted på dyret uten øyne, snute eller liknende
  • Selve arret bør være litt mer preget av at noen har kloret den opp. Såret kan minne om en fisk sånn det er nå
  • Såret må plasseres under vinduene. De bakre vinduene skal jo konverteres til norges største eksosutblås :)

 

Gi gass :thumb

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei vettu, skal gjøre det så fort jeg får tid.

Har midtsemestereksamen imorgen, så jeg må stikke i sengs nå.

Lørdag er det trønderfæst i dødens dal, så er vel ikke på fot før søndagskveld :P Skal få gjort det så raskt som mulig, men blir ikke før søndag værtfall. Kan jo være at det blir et fint søndagsprosjekt ;)

92" Mitsubishi Colt 1,8 GTi - Skal selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei vettu, skal gjøre det så fort jeg får tid.

Har midtsemestereksamen imorgen, så jeg må stikke i sengs nå.

Lørdag er det trønderfæst i dødens dal, så er vel ikke på fot før søndagskveld :P Skal få gjort det så raskt som mulig, men blir ikke før søndag værtfall. Kan jo være at det blir et fint søndagsprosjekt ;)

 

Knallbra! Hvis du ser på den venstre delen av arret så er den ganske fin. Det hadde også vært fint med et leopardskinn i farger.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår