Gå til innhold

Volvo 360 turbo problem!

Ranger emnet


Jason940

Anbefalte innlegg

Har en 360 med 200k blokk standard topp. R-sport gasser fra 240. Turbo fra eldre cosworth. og intercooler.

 

Problemet mitt er at når jeg har fullt gasspådrag som funker alt fint i ca 8-10 sekunder, så dør bare motoren ut samtidig som det puttrer godt i potta. slipper jeg da gassen i noen sek. så kommer den seg igjen men dør ut straks etterpå. Ved vanlig kjøring så virker alt fint. Har sjekket bensinpumpa da dette tydet på bensinproblemer. Men pumpa er helt fin og skal kunne levere nok, da den er fra 240 turbo. Bensinfilter er også byttet ut.

Sitter det ikke også et filter i bensintanken?? på innløpet? kan dette være problemet. Noen som har vært borti problemet før.

 

Alle svar og forslag mottas med takk:thumb

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det ikke er lekkasje i slangen mellom bensinpumpa og innsuget. Høres ut som turbotrykket trykker ut bensinen av flottørkammeret.

 

Hmm... du sier noe der. har ikke sjekket det så nøye. har ikke vært så mye borti gassere før. Skal sjekke det i kveld.:thanks

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... du sier noe der. har ikke sjekket det så nøye. har ikke vært så mye borti gassere før. Skal sjekke det i kveld.:thanks

 

Ja det er en litt spesiell bensinpumpe når det er gasser-turbo.

Det skal være 3 slanger inn på pumpa:

1. bensin fra tanken.

2. bensin til forgasser.

3. (luft)trykk fra innsuget ned på pumpehuset på pumpa. Det er denne slangen det høres ut som har falt av eller lekker. Da får du de symptomene der. Kan også være en intern feil på pumpa.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på 740tic. Sørg for at innsuginslufta ikke er for varm. trykk kjører du på? Jeg kjørte på 1,4BAR... Ved mye motstand fikk jeg samme prob som deg. Sjekk også tenning osv. Jeg justerte tenningen noe, da ble den bedre.

 

Mål bensintrykket;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår