Jason940 Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Har en 360 med 200k blokk standard topp. R-sport gasser fra 240. Turbo fra eldre cosworth. og intercooler. Problemet mitt er at når jeg har fullt gasspådrag som funker alt fint i ca 8-10 sekunder, så dør bare motoren ut samtidig som det puttrer godt i potta. slipper jeg da gassen i noen sek. så kommer den seg igjen men dør ut straks etterpå. Ved vanlig kjøring så virker alt fint. Har sjekket bensinpumpa da dette tydet på bensinproblemer. Men pumpa er helt fin og skal kunne levere nok, da den er fra 240 turbo. Bensinfilter er også byttet ut. Sitter det ikke også et filter i bensintanken?? på innløpet? kan dette være problemet. Noen som har vært borti problemet før. Alle svar og forslag mottas med takk:thumb Begynner å rimelig frustret over dette:confused: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-ski Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Tenningsbank kanskje, har ikke mye peiling på turbomotorer men prøv med 98 og kanskje en liten skvett med e85 på tanken å se om problemene fortsatt er der... Siter "Ænkell å Grei læggen breeiii" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 har du vakum fordeleren? uten den så får du feil tenning. og med vanlig K topp og K stempler får du en alt for høy komp til turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 jeg hadde masse møkk i tanken på en 360 jeg hadde, satte blåsepistolen på bensinslangene, og blåste bakover, etterpå gikk den som et skudd, var riktignokk en org b200k da. Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Villmann Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Har sliti med akkurat det samme en gang på min 240 med at motor hvor mye turbotrykk og hvordan forgasser har du ??? Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Trur jeg har funnet ut av problemet. Vakum slangen på bensinpumpa var koblet på feil side av innsuget. Har ikke fått testet dette ennå da bilen er under sammenskruing. Har r-sport gasser fra 240, og vakumstyrt tenning. Topp skal være 530 turbotopp med annen kam har jeg funnet ut. (men er 100% ikke sikker) Lader bare 0,5. Går fett nok på en så lett bil. :D Den er forresten til salgs. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Juli 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2008 Jeg har samme problemet med min 240 turbo. Men jeg har k-jet innsprøytninga. Bilen drar ganske greit opp te ca. 3000 omdreininger, så puttrer den, men så kommer den seg litt etter hvis jeg bare fortsetter å holde på gassen. Men det er verst i oppoverbakker, da gidder den nesten ikke i det heile tatt. I en bakke hvor jeg egentlig kan kjøre i 140 kmh så klarer jeg bare 110 kmh. Noen som har flere idéer om hva det kan være? mvh. Marius Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg