Gå til innhold

Problemer med 360 turbo Noen gode råd?

Ranger emnet


Jason940

Anbefalte innlegg

Har en 360 med 200k blokk standard topp. R-sport gasser fra 240. Turbo fra eldre cosworth. og intercooler.

 

Problemet mitt er at når jeg har fullt gasspådrag som funker alt fint i ca 8-10 sekunder, så dør bare motoren ut samtidig som det puttrer godt i potta. slipper jeg da gassen i noen sek. så kommer den seg igjen men dør ut straks etterpå. Ved vanlig kjøring så virker alt fint. Har sjekket bensinpumpa da dette tydet på bensinproblemer. Men pumpa er helt fin og skal kunne levere nok, da den er fra 240 turbo. Bensinfilter er også byttet ut.

Sitter det ikke også et filter i bensintanken?? på innløpet? kan dette være problemet. Noen som har vært borti problemet før.

 

Alle svar og forslag mottas med takk:thumb

 

Begynner å rimelig frustret over dette:confused:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har sliti med akkurat det samme en gang på min 240 med at motor hvor mye turbotrykk og hvordan forgasser har du ???

 

Morten

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trur jeg har funnet ut av problemet. Vakum slangen på bensinpumpa var koblet på feil side av innsuget. Har ikke fått testet dette ennå da bilen er under sammenskruing.

 

Har r-sport gasser fra 240, og vakumstyrt tenning. Topp skal være 530 turbotopp med annen kam har jeg funnet ut. (men er 100% ikke sikker)

 

Lader bare 0,5. Går fett nok på en så lett bil. :D

 

Den er forresten til salgs.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har samme problemet med min 240 turbo.

Men jeg har k-jet innsprøytninga.

Bilen drar ganske greit opp te ca. 3000 omdreininger, så puttrer den, men så kommer den seg litt etter hvis jeg bare fortsetter å holde på gassen.

Men det er verst i oppoverbakker, da gidder den nesten ikke i det heile tatt. I en bakke hvor jeg egentlig kan kjøre i 140 kmh så klarer jeg bare 110 kmh.

 

Noen som har flere idéer om hva det kan være?

 

mvh. Marius

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår