Gå til innhold

Vannlekkasje 2005 mod!


Sjakkmatt

Anbefalte innlegg

Til orientering!

Ville bare opplyse om at jeg fant ut at der var fuktighet (vann) i bagasjerommet i min Focus 2005, 5 dørs. (combi)

 

Det viste seg at det kom vann inn ved BEGGE baklysene i karosseriskjøter. Vannet renner bak trekket, og ned i brønnen til reservehjulet.

Dette var ikke et vanlig problem fikk jeg opplyst på Ford, men de hadde våre borti problemet tidligere.

Så Dere som har denne modellen bør ta en ekstra sjekk, da det er lett å overse.

Det har nå blitt fikset på Ford uten kostnader, da jeg fortsatt har nybilgarantien.

Kanskje produksjonsroboten hadde en dårlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det på mk1 modellen er fordi dem som bytter pollefilteret på service er slurvete og IKKE bytter lokket, bare filteret...

 

De pinnene lokket sitter i knekker VELDIG lett når lokket skal av og i følge vår lokale ford forhandler bytter de også lokk hver gang for og unngå problemet med vann i kupeen!! vi hadde problemet på vår, men plutselig forsvant det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det på mk1 modellen er fordi dem som bytter pollefilteret på service er slurvete og IKKE bytter lokket, bare filteret...

 

De pinnene lokket sitter i knekker VELDIG lett når lokket skal av og i følge vår lokale ford forhandler bytter de også lokk hver gang for og unngå problemet med vann i kupeen!! vi hadde problemet på vår, men plutselig forsvant det..

 

 

 

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

når man bytter pollenfilter på focus'n så bør man fikse klipsan som kommer til å knekke.. når man tar av d dekslet...

 

så bør man ha noe gugga på d plast dekslet som e rett under ruta, alså mellom dekslet å ruta.

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår