740xxx Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Halo, noen som har en formening om hvilken toppakning som er best for en blodtrimmet B23et med pianostreng (o-ringet)ca 500 hk. Sprengte pakning nr 2 i går...å jag har så vidt fått begynt å mappe bilen. Jeg hadde på en forsterket pakning fra Cylmo. Trodde man kunne kjøre med originalpakning når man har pianostreng. Pakning nr 1 var original. mvh http://home.no.net/stu111/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Vet det har blitt kjørt med 1,96 bar på org. pakning og o-ring.. dog med helt korrekt mappet motor! Du sier du såvidt har fått begynt å mappe og blåser pakninger med o-ringer i blokka!? Uten at jeg vet hvordan du går fram så ville jeg kanskje begynt på et lavere ladetrykk og mappet meg gradvis oppover med marginer på bensin og tenning på den sikre siden.. Altså la den få fet blanding og legge tenningskurven så du er ganske sikker på at det ikke oppstår tenningsbank.. men samtidig så nærme at det ikke blir for lav tenning og motoren går varmere.. Hvor tykk tråd og hvor dypt er sporet i blokka? Kjører med 1mm tråd og 0,8mm spor og 1,5bar i trykk.. fungerer fint det,selv om det er et stykke unna 500hk. sef. Er tråden helt sammen i endene når de er montert og slipt butte i hver ende? Har blåst pakning og sett andre gjøre det samme pga et lite glipp på tråden.. Bruker du studbolter type ARP o.l? Noen 405 topper har større kjølekanaler rundt hvert forbrenningsrom som ikke er gunstig for toppakning pga mindre anleggsflate.. Bare nevner det i tilfelle du bruker en sånn topp! Kan jo kjøre med stålpakning men er ikke sikker hvordan det fungerer med de sporene i blokka... kopper og o-ringer er jo en løsning men kan være vanskelig å få tett ved kald motor.. tenker kjølevann og oljekanal Ellers så er jo pyramideringer bankers.. men burde kanskje ikke være nødvendig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Org skal i følge papirene tåle 2kg trykk... Skal du ha noe råere er det jo bare å ringe til krb eller lignende. De skaffer jo det meste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Halo,noen som har en formening om hvilken toppakning som er best for en blodtrimmet B23et med pianostreng (o-ringet)ca 500 hk. Sprengte pakning nr 2 i går...å jag har så vidt fått begynt å mappe bilen. Jeg hadde på en forsterket pakning fra Cylmo. Trodde man kunne kjøre med originalpakning når man har pianostreng. Pakning nr 1 var original. mvh http://home.no.net/stu111/ Ka bolta bruke du da? og kordan såg pakkninga ut når den var blåst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg