tnrfd Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Jeg driver å bytter register reim på en volvo 360 med b200k motor. På internett står det at jeg trenger ett spesial verktøy for å få låst veiva slik at jeg kan skru av det nederste reim hjulet. Dette spesial verktøyet mangler selvfølgelig jeg og derfor trenger jeg et tips til hvordan jeg på en eller annen måte kan få låst veiva. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Du kan få en kompis til å sette bilen i 5te gir og bremse hardt. Mens du løsner bolten på veiva. Pleier som regel å funke bra. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Jeg veit ikke åssen Volvo motorene ser ut men du kan jo sikkert lage noe lignende dette hjemmemekka verktøyet (Vw) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Asim Du kan få en kompis til å sette bilen i 5te gir og bremse hardt. Mens du løsner bolten på veiva. Pleier som regel å funke bra. :) Volvo er RWD :) Trekk opp brekket skikkelig ;) Så burde det gå. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Hmm. Skal prøve trikset med å sette den i gir i morgen. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Gromit Volvo er RWD :) Trekk opp brekket skikkelig ;) Så burde det gå. hehehehe.... det har funka på alle de 240 osv som jeg har gjort dette på tidligere. Har vel byttet 82597098 sånne gjennom 10år som bilmekaniker. Det er jo tross alt bremser bak også ;) :???: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Det enkleste er definitivt å sette på en latmanns-arm på mutteren og så imot rammevangen eller tilsvarende, slik at den blir låst når du kjører startmotoren din via tenningsnøkkelen, lønner seg å demontere en ledning på coilen så den ikke starter ;) Mutteren løsner garantert :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by WingDude Det enkleste er definitivt å sette på en latmanns-arm på mutteren og så imot rammevangen eller tilsvarende, slik at den blir låst når du kjører startmotoren din via tenningsnøkkelen, lønner seg å demontere en ledning på coilen så den ikke starter ;) Mutteren løsner garantert :D Det var smart. Liker metoder som ikke innebærer tungt kroppsarbeid:D Løsner det hjulet som driver reg reima når jeg skrur av denne skruen eller er det bare hjulet som driver viften og dynamoen som løsner? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by tnrfd Løsner det hjulet som driver reg reima når jeg skrur av denne skruen eller er det bare hjulet som driver viften og dynamoen som løsner? Alt skal sitte innenfor den store bolten, både reimhjul og drev til tannreima skal da være løse, det vil si at du kanskje må dunke av reimhjulet med en lett hammer, i værste fall må en avdrager til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg