theGunner Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Hei. Har en gammel volvo 460 som begynner å få noen små problemer med alderen. litt demens sikkert... problemet er ihvertfall at når bilen kjører i lavt turtall (under 2000) stiger temperaturen helt opp til rød og jeg har i noen tilfeller måttet slå av motoren slik at den kan kjøle seg ned. Har sjekket at den har nok vann og at det ikke lekker. Tempraturen synker om jeg kan "gi på litt" og holder seg normalt ved langkjøring. Har noen en ide om hva dette kan være? Det som er merkeligere er at klimaanlegget sluttet å virke på samme tid. Dvs luft får jeg, men varmlufta kommer altså ikke ut. Dette har vel ikke noen sammenheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxhp Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 radiatorvifta fungere den? vannpumpa? ellers så kan d jo være tett en plass. Siter KJør klasse kjør stil, kjør japsebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 At temperaturproblemer kommer ved lave turtall og lav fart er helt naturlig. Pga lavt turtall går vannpumpa sakte og det er derfor lav vanngjennomstrømning. I tillegg er det lite fartsvind til å kjøle radiator og motor med. Ellers fravær av varmluft et veldig godt symptom på lite kjølevæske. Varmeregisteret er plassert høyt, og hvis kjølevæskenivået synker blir vannet først borte fra varmeregisteret. I tillegg til det maxhp nevner, så kan følgende forårsake samme feil: Luft i systemet og defekt termostat. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg