Erik Braseth Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hei Noen her som har prøvd dette og har lyst til å fortelle litt om hvordan det bør gjøres? Ble merket av "slakke i tannstang" på eu-kontroll. Gjelder en Scorpio med servostyring, zf-snekke av no slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Husker ikke helt sikkert, men er det ikke et lokk, eller mutter på undersiden av tannstangen, under pinjongen som rattakselen er koblet til. Mener det går an å etterstramme der Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Dette må sjekkes nærmere i morgen. Hvis det er så enkelt så er bilen min så godt som eu-godkjent (noe som skulle tilsi at det neppe er så enkelt) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 er nok som mondeo sier at det enten er en stor "mutter" på tannstangen på høyre eller venstre side! ofte skjult under et lokk.. men husk er ikke mye du skal stramme før tannstangen begynner å "bite" på fullt utslag.! noe som slitter veldig på tannstanga.. Eller vis du har go gammel snekke så sitter det nok en skrue med mutter på der som du kan stramme på;) Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Fant et lokk med noe som kunne ligne en mutter dekket av gris, rett "bak" der hvor rattakselen går inn i tanstanga. Noen som har lyst til å prøve å forklare meg hva jeg egentlig gjør hvis jeg strammer/løsner den mutteren? Haynesboka/verkstedmanualen jeg har tar bare for seg overhaling/sammensettningen av tannstanga i høyrestyrte biler. Og de bruker en annen type, fra cam-gears såvidt jeg kunne forstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg