Gå til innhold

pioneer TS-SW1241D...hmm ikke helt fornøyd likevel...

Ranger emnet


melbye...

Anbefalte innlegg

Morna folks!

 

Driver og vurderer nye elementer, og har tittet litt på pioneer sitt TS-SW1241D element, likte det siden det elementet bygger nesten ikke ut i dybden, og at jeg gjærne vil beholde plassen i bagasjerommet.

 

Er det noen som har erfaringer med dette elementet, eller har hørt det spille?

(er da interessert i pen og stram bass, ikke noe buldring som man hører på mills avstand)

 

link: http://www.pioneer.no/no/products/25/130/201/TS-SW1241D/index.html

 

På forhånd, takk for svar..

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel slik at du ikke trenger store kasser, men pga. det får du ikke den beste lyden heller. For og vinne noe, må man ofre noe :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i ..... mener du med det?? en bra 12" MÅ ha stor kasse?? eller hva mener du?? forklaring blir fint ;)

 

Nei, på ingen måter, her uttrykkte jeg meg helt sikkert vanskelig :)

 

Det jeg mente var vel det at disse elementene har "air-suspension", så den "lager sin egen kasse", slik at du kan montere disse, vel, så lenge det er fysisk plass :) Men siden du ikke trenger store plassen (som er hele poenget med disse elementene), går det vel på bekonstning av litt Lyd-kvalitet :)

 

Men det skal også legges til at jeg har ingen personlig erfaring med disse elementene, så dette blir vel gjetning og deling av andre menneskers erfaringer :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet de også jeg, og kan ikke si jeg er imponert over de heller... men så er det lite fra pioneer som imponerer meg da, utenom spillere ;) Betaler litt ekstra fordi det heter pioneer spør du meg...

 

Klart ikke pioneer kan imponere deg, du er jo dynabel mann.. Og DET er jo det beste en får.. eller..

 

Trur nok pioneer kan litt mer enn bare å lage spillere.. Se f.eks på de gamle 2504'ne.. Subber til 1300 kroner stykke som f.eks Techpoint spille over 150dB med.. Og det var med pioneer amper..

 

Så du mener fortsatt pioneer er dritten?

 

Hørt f.eks Accelrator frontsett blant annet.. Kan ikke si jeg er direkte skuffet.. heller ikke for PRS serien.. Bruker ikke pioneer selv, men har hvertfall erfaringer med det, og føler ikke at en betaler noe spessielt for merke.. Da ville jeg heller kikka litt på overprisede Rockford :p

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart ikke pioneer kan imponere deg, du er jo dynabel mann.. Og DET er jo det beste en får.. eller..

 

Trur nok pioneer kan litt mer enn bare å lage spillere.. Se f.eks på de gamle 2504'ne.. Subber til 1300 kroner stykke som f.eks Techpoint spille over 150dB med.. Og det var med pioneer amper..

 

Så du mener fortsatt pioneer er dritten?

 

Hørt f.eks Accelrator frontsett blant annet.. Kan ikke si jeg er direkte skuffet.. heller ikke for PRS serien.. Bruker ikke pioneer selv, men har hvertfall erfaringer med det, og føler ikke at en betaler noe spessielt for merke.. Da ville jeg heller kikka litt på overprisede Rockford :p

 

jeg er ikke dynabelmann... men jeg må si at pioneer har heller ikke imponert meg, ihvertfall ikke når det gjelder saker som accelerate, og SPL subbene.. sistnevnte spiller høyt ja, tåler masse kraft.. men høres jo ikke ut...

PRS skal jeg ikke uttale meg om i og med at jeg ikke har hørt det, men har troa på at det spiller bra:)

det er MIN mening..

 

Og de subbene du sier kostet 1300.. de kostet veil. 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår