Sideburn Satan Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 av og til er det nesten ikkje tak i clutchpedalen og det blir nesten umuli å gire, er dette et vanlig problem med en vanlig feil (hovedsylinder. slave osv?) hadde vore greit å få svar fort som faen for eg ska på volvo i strømstad i mmorgen :) Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Dårlig veske i beholder? Prøv å bytt ut vesken i beholderen og luft systemet for clutch på nytt.... Det kan være at den inneholder mye vann, og at den ikke har blitt luftet på lang tid.. Fort gjort å lufte opp igjen. Er nippel på slavesylinder.. Bare å få med seg en kompis til å pumpe litt.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Tenkte eg skulle gjer det, men det var tida da :/ hadde samme problemet på min laurel, der var det ei pakning i hovedsylinderen som var gåen , finne no ut i morgen om volvo har rep. set til sjiten.. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0ggaftw Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 HAdde samme problem med vår 940, og fant ut at det var selve clutchpumpa som var gåen. Dreiv å lufta den hele tia, men plutselig midt i byen kunne clutchen dø helt ut. Den bare hang der. Ordna seg fort ved å bytte pumpa, fikk forresten en sinnsyk bra respons på clutchen etter dette byttet. :D Siter -94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90 -86" Mercedes Benz 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Kenneth- Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hei. Sliter med det samme på min audi 80 1,9TDI Akkurat bytta Ny Clutch og Brukt Gearkasse. (Fikk tak i, gått ca 180 000) Men Clutch'en vil ikke fri ut helt selv om jeg har lufta skikkelig. Pedalen blei veldig rar og tar bare HELT innerst. :( Må jeg da bytte Sylinder? Slavesylinder'n er det den som sitter på girkassa? Da kan jeg jo evt. sette over den gamle igjen?? Takker for svar :D H/Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 prøv å sett over den gammle viss problemet ikkje var der før du bytta kasse:) På min Laurel kjøpte eg rep. sett til slavesyl ettersom nissan verkstedet sa at det ofte var problemt, da det ikkje hjalp viste det seg at det var ein ring på hovedsylinderen som var gåen (grunnan til at det tok meg lang tid å finne ut det var at væska (som forsvant) rant inni bilen. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Kenneth- Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Nja, kikka på gearkassa istad. Slavesylinderen er visst ikke bare og flytte over :( Men kan det være at den MÅ luftes nedenifra og opp? At det ligger en liten luftlomme inni der? Har lufta sinnsykt mye allerede.. Men Men, kanskje det ikke er nok.. H/Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Det er nok bare pakningen i cluch-pumpa som er ødelagt :) får rep-set til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Bytt væske. Luft clutchen om ikke dette hjelper kan du i grunn vurdere å bytte clutch. men før det burde du i det heletatt få målt HVOR MYE cylinderen flytter på clutch staget. om det er fult åpent og den er tung å gire med at du nokk bare en slitt clutch som da ikke vil lette svinghjulet for spinn Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg