Gå til innhold

Varmeapparatregister

Ranger emnet


rev1nuud

Anbefalte innlegg

Har en lekkasje på varmeapparatet mitt og har konkludert med at radiatoren må skiftes. Noen som har peiling på hvor mye av interiøret som må demonteres for å få skiftet denne?

 

Bilen er en Audi 100 2.2 101kW 87-mod

 

Har sett i reparasjonshåndbok, og det er omtrent det eneste som ikke er beskrevet på en ordentlig måte hvordan man gjør.

 

Hvis noen her inne har noen råd på hvordan en skal gjøre dette, eventuelt har en service manual på lur hadde jeg satt umåtelig stor pris på det.

 

\rev1nuud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann:) Byttet akkurat varmeregiseter på bilen min:)

Det første jeg gjorde var å få av dekselet over batteriet (vannkassa) Får å få av dette må midtre visker av.

Der sitter to stikkere på varmeapperatboksen som du skal koble fra..

Og der er to slanger som går inn på varmeregisertet...Desse to skal også taest av...

Der er en klemme som sitter over varmeappereter (festet med en skru) Dette skal også løyses)..

Men for å få ut hele varmeapperatet,så må du demontere midtkonsollen,og dei to "hyllene" en på hver side....

For når du skal ut med varmeapperatet,så skal nemlig wireene og hele justeringen for varmeapperatet følge med ut...så derfor må du demontere midtkonsollen...

Varmeapperatet er også festet med to skruer,men dette er på undersiden(inni) dashbordet.....Festet i disse to hyllene om jeg ikke husker helt feil....

Men når du får ut varmeapperatet....så må det kløyvest i to...(klipset)

Og når du har fått kløvd det,så er d bare og bytte ut varmeregisteret(varmeveksleren)..

er ganske vansklig å få alle spjella til å treffe hullene etterpå...men d går;)

Så er d viktig å få det tett mellom varmeapperatet og torpedoveggen...for visst ikke vil det renne vann inn i bilen...

Du får kjøpt orginalpakning...Koster rundt 100,-

Håper du vart litt klokere av dette da:)

86 Audi 100 CC 2.0

93 Audi Cab 2.3 E

99 Audi A4 1.8 lim.

96 Audi A4 1.8 Turbo Quattro avant

02 Audi A4 1.9 TDI 130 hk lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en liten lekkasje i varmeregisteret på min v8. Jeg var på langtur og bilen dogget som en tulling. Svingte innom en bensinstasjon langt utpå kvelden og gjorde det eneste som jeg kunne gjøre. Brukte sånn vidunderstoff i kjølevæska. Det fungerte faktisk. Den tettet varmeregisteret og jeg har kjørt med det lenge nå. Hadde tenkt å skifte registeret, men det fungerte så bra at jeg tror ikke det blir gjort noe med det før evt det begynner å lekke igjen.

 

Men det er jo en "lure" reperasjon da. Men har sjekket litt rundt det og det fungerer faktisk ganske bra.

Eat, ride, sleep

Repeat from top

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår