Gå til innhold

pixmania.com

Ranger emnet

KristianF85

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer angående dette nettstedet?

Søkte etter en spiller jeg har lyst på,(SONY CDX-GT710),

gjennom kelkoo.no, da kom dette nettstedet ut som det billigste. Sparte nesten 900 kr inklusiv frakt enn fra en seriøs aktør som feks. bilradiospesialisten.no

Men lurer på om det er noen skjulte priser eller noe toll eller lignende inne i bildet som kommer i tillegg?

Håper på svar.

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne hysterien mot sony er overdreven og man burde ikke ta slike pragmatiske uttalelse for seriøst. Folk som digger sony ville sikkert sagt det samme om pioneer. Jeg har en rompis med en sony i bilen på 4stk 6,5" og det spiller overrasken bra!

Money talks!

Har hatt to sony spillere av den dyre sorten, og en drøss med pioneer og alpin spillere, personlig mener jeg at sony ikke er i nærheten engang. Skal også være sagt at den eneste spilleren jeg noen gang har hatt feil på er en sony spiller..

Sier ikke på noen måte at sony er dårlig, bare at pioneer er bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony har laget ett par bra spillere, men det er noen år siden nå.. xes utstyret til sony blir fortsatt sett på som noe av det mest vellåtende som noengang er laget, ble vel forøvrig laget i begynnelsen av 90-tallet... det er desverre blitt byttet ut med billige dårlige xplod eller hva de enn kaller det... gått fra best til dårligst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan være bra og en del er rett og slett bare dårlig.

Om dette kommer an på konstruksjonskvalitet eller lydkvalitet skal ikke sies men jeg mener personlig at Sony låter en del skarpere og kanskje mer pisstrete enn f. eks. Pioneer.

Når dette er sagt så gjelder det å finne produkter som passer sammen. Hvis lydkarakteren til Sony blir parret med JBL decade så vil det få katastrofale følger. Pisstrete Sony sammen med hard skarp amerikansk lyd. Pinex bør kjøpes inn i forkant.

Alpine har dermed en meget fin klang og lydkarakter.

Ta en titt på Alpines rimelige spillere. Jeg tenker nok at du finner en NY spiller i butikken til rundt kr.1600,-

Gjør du ikke det, så send meg en PM!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer sin 1500-kroners greie er grei! Har en sånn i "familie"-bilen på et par Infinity Kappa 43.7i (eller noe slikt) i dashen. Til en total kostnad på usle 2250,- låter det meget bra, mangler bare en liten aktiv sub og midbass i fremdørene.

Dersom du skal drive høyttalere direkte fra spiller'n, anbefaler jeg på det sterkeste (!!!) å kjøpe en spiller med innebygget høypassfilter! Får mye mer ut av det på den måten, den integrerte forsterkeren i CD-spillere har ikke mye å bidra med i bassområdet (uten forvrengning).

I kombinasjon med hp-filter, får du ofte en 5-bånds EQ (eller større), noe som kan sies å være en stor fordel i biler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider