Mummelmann Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Er ikke så mekanisk anlagt, så jeg henvender meg til de som (eventuelt) er det her inne. Har en 96 modell 850 turbo stasjonsvogn, og skal kjøpe en IC til den ganske snart, med ytre mål 780X230X76 mm. Bilen er fra før av chippet av Duells A/B i sverige, da første eieren av bilen var deleier i det selskapet. Usikker på hvor mye den lader, men effekten er cirka 240 hk på hjul og 340 nm dreiemoment. Kan jeg justere opp pass mye etter ic'n er på uten å bytte/forsterke girkasse og/eller clutch? Hvor mye effekt bør jeg ikke overstige? Bilen har gått cirka 200.000 og har vært chippet helt siden den var ny (16.000 km)! Noen som har erfaring med denne bile spesifikt? Er for øvrig 2.0 utgaven, er vel samme motor som i T5 2.0 tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 du har vell IC orginalt!? Sjekk hvilket turbotrykk du kjører på.. burde ikke gå over 1 bar.. vil du ha mere futt så kan du skifte dyser eksos og turbo.. har hørt flere som har fått ut 300hk ut av 2.0t Girkasse trenger du ikke å tenke på hvis du har manuell.. med automat så må du være litt mere forsiktig.. passe på oljen at den har riktig farge/lukt.. lønner seg også å flushe den.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Den originale ICen holder i massevis til light-trimming. Du bør heller fokusere på turbo ja. 2.0T5'en har mindre turbo enn 2.3'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummelmann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Ok, hvilken turbo anbefales i så tilfelle? Har hørt at 18 og 19T volvo turboene passer fint og er enkle å montere. Tror den lader rundt 0.8 nå, men skal uansett justere NED for vintern da... 240 hk på framhjul + piggfri dekk + trøndersk vinter = håpløs wheelspin... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 jeg har blirr annbefalt t16 til 2.0t.. T19 er bra for 2,3 Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.