truhaa Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Etter innkjøp av ny bil skulle det vaskes innvendig i dag, dro derfor ut trekket på gulvet inne i bilen på sjaførside da det var mye grus og stein under der som måtte vekk. Overaskelsen ble da stor når dette dukket opp: Dette er etter stålbørste på drill, så det så værre ut før det var gjort. Har nå slipt/pusset vekk rust, og hatt på brunox (2 strøk) Mine spørsmål er: Kan jeg legge på hammerite (hvit) over brunoxen? Hvor ille ser rusta ut, regner med at metallet skal være slett, og ikke med "porer" som jeg har (om det kan sees godt nok på biledet) Er dette noe som bør/må sveises? Grunnen til at jeg vil legge på hvit er at det syntes vel bedre om rusta kommer tilbake mht hvit en det gjør mht rød? eller er det bare tullball? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Mal to strøk med Arcanol med en liten skvett Owatrol eller Linolje tilsatt. Ruster ikke igjen med det første da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Vil du at det skal holde lengre enn ett år,så: Sandblås,rustgrunne å lakkere(2k) for et holdbart resultat. Har pusset ned,påført brunox å malet med hammerite før(gulv det å) dette var i vinter(07) å nå er det rust det igjenn. :( Men jeg har lært iallefall. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hammerite er bare noe svindelstoff. Arcanol med litt olje i er testet og prøvd mange ganger med godt hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Ok takker for svar, Juba: innebærer det at jeg må fjerne brunoxen igjen? Eller er det Arcanol over brunoxen? Sandblåse blir litt pes, men ja jeg er obs på at det er det som er best.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Smaksak, jeg maler Arcanol rett på bart stål men det går nok bra oppå Brunoxen også. Pass på at det er tørt og rent, og ikke mal rett før du skal kjøre, trenger fort en natt på å tørke. Så litt OT: Mange her inne som mener at den proffe måten er den eneste. Ja, enig, på fine prosjketbiler og nye biler. På halvgammle bruksbiler gjør en det enkelt og effektivt. Ingenting galt eller jalla med det-det er ret og slett fornuft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Sant det,er ingen vits i å bruke opp flere høvdinger på å få "det beste resultat", da bilen f.eks blir brukt hverdag å ikke kostet mer en ca 5-10tusn.. Gjør som Juba sier,kommer "billig & best" ut av det :) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Ok takker igjen for bra svar, da smører jeg litt av Arcanol over brunoxen så sviver og går det noen år før jeg sitter på asfalten tipper jeg.. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg