Gå til innhold

Vann i kupén

Ranger emnet


Sonax

Anbefalte innlegg

Skal arve en bil etter bestefaren min, er en Omega 3000 fra 88.

Har begynt så smått og veldlike holde den og sånt, han har nemlig ikke vært no særlig på det punktet. Meeeen, det kommer vann inn i kupén om det regnr. Virker som det siker inn littegranne bare, blir ihvertfall vått i gulvet av karosseriet foran førersetet.

Har fra før av hørt noe om noen drenshull som går tett som gjør at det renner inn, stemmer det? Evt hvor er de?

Den plastbelgen som står langst hele greia der er ikke helt ship shape, men den er teipa og skal derfor være 99% tett.

Kan forøvrig spørre her også da, hvor får man svart mansjett til gir og håndbrems?

Håper på gode og konkrete svar, på forhånd takk

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei langt der i fra! Bilen er knapt kjørt på saltede veier og har ikke rulla mer enn 140tkm. Det eneste som er av rust er på henslene til panserer og litt på bakluka som ble skrapet på av no rare greier=P

Det er heller ikke no rust nedi der, enda tenker jeg jeg må si:ex_machin

Men det virker som det kommer ned langs torpedo, altså under den plastbelgen som ligger over varmeapparat og alt slikt. Å jeg fikk snusen i no snakk om drenshull som gikk tett og ikke gjorde jobben sin. Jeg bare finner dem ikke:doh :(

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det takluke på den ?

 

mulig derneringskanalene ytterst ved skjermene nermest frontdørene er tette.

 

dreneringshull.JPG

 

Hvordan er tilstanden på dør/vindus pakningene ?

 

Eventulet er det lekk et sted rundt vifteinngangen under den sorte plastikk dekselet mellom motorrommet og front ruten.

 

Håper du finner ut av det, ellers får du ta av dekselene under dashbordet og kjøre den ut i regnet for å se med lommelykt hvor vannet kommer inn.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår