Defus Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 INFINITY REFERENCE 9622i 94.5db i sensitivity, for meg sier det at den er kjempe hvis man kun har spilleren, slik som jeg har. Noen synspunkter? Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 evt KENWOOD KFC-6990IE 93db Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Jo høyere følsomhet jo bedre ja.... Men husk at det beste er å starte fremme i bilen da, feks med et kompsett i bra kvalitet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hertz DCX690 har jo 95dB sensitivitet, og de er kjent får og holde seg bra innen spesifikasjonene http://www.autobilstereo.no/index.php?main_page=product_info&cPath=16_19_26&products_id=349 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hertz.. Aldri hørt om det merket, er det bra? Her er det jeg fant bak originalt.. følsomhet 89db. Kommer det til å merkes forskjell om jeg bytter? :wonder: Er nokså bra bass baki der originalt, men ikke så ren å pen og mellomtone og diskant er litt uklare, også skriker den litt på enkelte frekvenser. Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Det blir nok bedre med de hertz høyttalerene ja... men hva har du foran i bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Foran er det noe 3.5" stasj. I dørene er det rom for 6.5", men det er ingenting der nå. Burde jeg gå for et 6.5" komponent sett? Vil dette gi bedre bass i bilen? Alt skal drives av org spilleren, så det må være ett lettdrevet komponentsett, slik som hertz 6x9 er. Forslag? Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Start foran ja... kjøp først et bra kompsett, også en forsterker til frontsettet.... så kan du jo vurdere en sub og en forsterker senere... skulle gjerne anbefalt noe, men da får jeg bare kjeft her inne ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Ønsker ikke bruke forsterker pga originalspilleren, den har heller ikke rene aux utganger.. Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Ok, ellers så har jeg en orion forsterker som har mulighet til å motta signaler fra høyttaler utgangene... kan vel evt selge deg den om du ønsker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hvis jeg går for dette frontsettet http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_112_178&products_id=707 og disse 6x9 http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_111_176&products_id=705 og denne forsterkeren http://installbay.no/product_info.php?cPath=125_126_152&products_id=845 på beskjedne 60wrms x4, ville dette gitt god lyd? diskanten i frontsettett måtte jeg ha montert der 3,5" sitter nå, under grillen. Blir det bare dårlig eller går det an? liker ikke at man ser noen av høytalerne.. Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Det burde bli bra det... knallbra forsterker det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Defus Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Er skeptisk til å få bass fra bare høytalerne. Men vil ikke rote med noen sub, har gjort det alt for mange ganger.. SKulle gått an å sette en "sub" i framdørene :) en liten søt 6.5". Siter Speisen Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 jeg kan love deg at det blir dobbelt så mye bass bake hvis du bytter ut de stygge ca 6x9 som sitter der nå. Gjore det i brorsan sin bil og det ble en annen verden, Men jeg ville ikke tillatt dem å spille diskant! Grunnen til at de orginale crapperne spiller ok bass er fordi de har såpass greit kassevolum for 6x9 under der de er festet. Kjøper du noe treveis greier ellerno til de hulla kan du bare klippe ledningen til diskantene og la den holde seg til bass-eller sette inn en 2-veis filter med bare bassdelen hooka opp. Det er noe utrolig herk å få skrudd ut den innerste torx skruen på de høyttalerne så det er lettere med noe vinklet og en bit. Vi knøla masse med det. Når jeg skal montere diskanter på nytt hos brorsan så skal jeg bare skru ut den 3,5", ta ut ledningen, rive ut elementet og bruke "kurven" som holder for de nye diskantene som er fysisk mye mindre-da blir det skjult. HUSK Å TA BILDER FOR ANDRES NYTTE MENS DU JOBBER. legg de gjerne ut her slik at de er lett tilgjengelige! Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stream Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Dette lukter av en SAAB 900 eller noe. Har jeg rett? Jeg dytta inn et lite anlegg for lillebroren til en kamerat av meg som var en SAAB 900. Han ville ha et anlegg som var billigst mulig og grei lyd. Valget ble: Pioneer DEH-P40MP Pioneer TSA172c kompsett foran. Han hadde heller ikke originalt høyttalere i framdørene. Men var klargjort. Diskantene ble montert under originale griller i dashen. Pioneer TSA6901 bakhøyttalere. Dette blir kjørt rett på Pioneerspilleren og funker meget bra. Et sinnsykt løft i lyden. Billig ble det for han og. Men det Hertz og Audisonoppsettet du har satt opp burde funke meget bra i bilen din. Siter Stig Johansson Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg