MINIPEDDY Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Har et underlig problem alle volvo entusiaster. Kjøpte bilen min en volvo v70 d5 2002 mod for nøyaktigt 1 år siden. Da var den gått 120000 og det var gjort service på den før jeg fikk den. Bilen skal på service nå men jeg såg noe rart i dag da jeg startet bilen. HAr lenge sett at oljetrykk lampa lyser da jeg svinger skarpe svinger, dette skjedde svært skjeldent, og da jeg kom ut av svingen forsvant lampa. Tenkte å etterfylle olje på service da denne er rett rundt hjørnet. Så en dag var pluttselig motoren tom for olje etter 1 times kjøring, med dette mener jeg helt knusk tør. stoppa bilen og fikk kjøpt meg ny olje på en bensinstasjon. Etter dette har jeg ikkje kjørt noe særlig, men heller har jeg ikke lagt merke til noen vesentlig forandring i olje nivået. Har ikke noe røyk ut av eksosen og kan ikke se noen lekasjer heller ikke olje kjølevannet. Noen gode forslag på hva i huleste dette kan vere ? Bruker d5en mye olje ? noen som har peil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Vet nå bare at en velfungerende D5 skal holde med olje mellom servicene iallefall.. Så noe særlig oljeforbruk skal den ikke ha.. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg har en D5 2002 modell, den bruker ikke noe olje. Da tror jeg du bør sjekke litt ja. Jeg fikk melding om ikke noe oljetrykk. Byttet oljepumpe, etter det så har jeg ikke fått feilmeldingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg