pruppern Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 http://www.bakaxel.se/product_info.php?cPath=33_47&products_id=75 tenkte å kjøpe med en sånn ligge breit klump. noen som har erfaring med denna? Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Har ingen erfaringer selv, men dana har i alle fall rykte på seg til og være bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Er Aussie Locker som er produsenten/produktet, Dana er bakakseln som Volvo mer eller mindre alltid har brukt. Send på dem en mail da, han forhandler truetrac også, mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Noen som vet hvordan Aussie Locker fungerer da? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Information om Aussie Locker Aussie Lockern är igentligen framtagen för att köra med i skogen med 4X4. Men funkar utmärkt för att köra med även på gatan. I Sverige så finns det i regel inte så många diffspärrar att välja på. Slungdiffen som sitter monterad orginal på vissa 940 och 940 låser i regel upp till 40 km i bästa fall. Sellholm diffen funkar bra men den kostar minst 12000kr. Lamelldiffen har funnits i minst 50 år och funkar om man håller sig under ca 250 hk. Men den är tyvärr inte så rolig om man har spänt upp den för hårt i snabba snäva böjar, då blir bilen mycket stuttig/hoppig samt lamellerna får ta mycket stryk. Sen finns även Torsendiffen som är utmärkt vid bankörning rally och värre bruks bil. Aussie Lockern består av 4 st drev som monteras i den befiltliga diffen du har.Fördelen med detta att du inte behöver skimsa in axeln på något vis. Har du tillgång till en roterande fil samt ett bladmått och ett don och en hammare går det utmärkt att montera själv. Aussie Locker fugerar så att den är "öppen" när man svänger och inte gasar. Dvs åker du i snäv böj eller rondell hör man hur dreven kuggar över och ger ifån sig ett tick tick ljud. Sen när man vill åka brett så trampar man på lite så har man bakvagnen förhoppnings vis där man vill ha den. Det gör att vid drifting är Aussie Lockern lysande man får en mycket förustsägbara ställ genom att den låser upp 100% vid "hårt" gaspådrag. En slungdiff låser i regel upp på 1 ans växel sen är man lurad när man lägger i 2 an. Aussie Locker låller sig låst på alla växlar och släpper INTE. Det funkar även bra på isen och låser även på 4 ans växel i 150 kmh. Har man tillräckigt med effekt kan man få hjulspinn på båda hjulen på 3 och 4ans växel. Sen är det även inte lagligt att köra med en svetsad axel på strippen. Aussie Lockern är ypperlig när man åker i depån utan att behöva rycka/slita sönder hela bilen. Sen om man har en stel axel dvs agadiff,svetsdiff, esabdiff eller spole så får drivaxlana ta allt stryk. Det finns igenting som kan ta upp brytningen/påfrästningarna när man svänger eller kör på strippen. Men i diffhuset där Aussie Lockern finns monterad behåller man fjäder brickorna (trust watch) som sitter bakom dreven där drivaxlarna går in det gör att Aussie lockern är mycket skonsam mot dina drivaxlar och förstärkta drivaxlar är inte nödvändigt. nå sant svar du villa ha? Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Trøkk deg inn på torsendiffar heller. det er vel mer liknende truetrack om jeg ikke tar feil. Å den du så på er vel samme prinsipp som detroit locker Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.