Gå til innhold

Gåen dynamo?

Ranger emnet


VW Larsen

Anbefalte innlegg

Har en golf 4 gti 99 modell som uler litt.....ikke sykt masse , men sykt irriterende....

 

F.eks så uler den lavt på tomgang og i første samt andre gir på LAV hastighet....høres ut som en kjip metall lyd....og varierer litt med turtall , men forsvinner i høyere fart....kanskje et veldig lite uuul av og til i høyere fart....hehe...

 

 

Noen som vet hva dette kan være? har diagnosert litt og kommer frem til at det trolig er dynamoen , noe som ville vært logisk ettersom den har gått 190k....høres ut som om den er meget kjipt smurt, at et kulelager er gåent eller noe....noen som har bytta disse før?

 

Hva kan jeg gjøre? noen som har en liggende ? hehe.....

 

Hadde vært konge med et raskt svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klimaanlegg?

Jeg måtte bytte klima-kompressoren pga ulyder i den før sommern.

Var blanding av uling og maling. Varierte med turtall og mest på lave turtall.

Kan selvfølgelig være ting som dynamo også, bare tenkte å nevne det med klima i og med jeg nettop har vært borti det.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det ja , bilen svinger og styrer i lydnivå....men når jeg ligger under bilen hører jeg lyden svakere enn jeg gjør om jeg står over den...vanskelig å si , men trolig dynamo.....kommer vel bare skriking i reimer osv , dette høres mer som usannsynlig lite smurte saker :P ble stillere nå , men kommer alltid tilbake .....noen som har hatt det samme? hører det mest i gir på 1 -2 men kommer faktisk også av og til på tomgang høyerer lyder.....surrelyder er det mange av uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår