Gå til innhold

Ulyder i girkasse

Ranger emnet


Dennis87

Anbefalte innlegg

Har fått noe ulyder i girkassen etter at jeg lånte bort bilen til en venn som må ha gjort noe rart:P han nekter på det da:P Når jeg girer fra 3 til 2 i fart over 60 km/t kommer det sånn bom gire lyd, men kommer bare av og til. slitte sync ringer var det første jeg tenkte på. Men lyden ble borte en periode etter litt reversburning:P, prøvde å gire mange ganger fra 3 til 2 uten noe "bom gire lyd" i kassa, men nå har det kommer tilbake igjen. så virker nesten som at noe som egentlig ikke er bra for kassa fiksa den en liten stund:P

 

Virker som at jeg må dra girspaken mye mer til venstre en før for å ikke få ulyd. gir jeg masse turtall før jeg setter den i 2 gir blir det heller ikke lyd.

alle andre gir fungerer og 1 til andre under full aks er heller ikke noe problem.

 

noen tips om hva det kan være? kan det hjelpe å bytte girolje? har Redline MT90 på den nå som har stått i ca 30000km.

kan det være noe som er bøyd?

 

lurer også på ca pris på å få overhalt girkassen hvis man tar den ut og inn igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kan jo være så mye rart, men en ting er jeg ganske sikker på; det er ikke en lyd man VIL høre fra en girkasse :)

Beste er vel og finne tak i en meget bilkyndig kompis og si han skal få en kasse øl for og se på kassa di ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lyden ble borte en periode etter litt reversburning:P, prøvde å gire mange ganger fra 3 til 2 uten noe "bom gire lyd" i kassa, men nå har

 

reversburning er bra ja.........:mat

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår