Jump to content

Hvordan valse hjulbuene?

Rate this topic


petterfrantzen

Recommended Posts

Har ikke dette problemet selv ettersom jeg har bytta buer og da er kanten slipt bort, knekka opp og sveisa igjen.

 

men skal du ha en billig vals variant er det bare å ta en kjevle å legge mellom dekk og bue. Trille bilen litt frem og tilbake. Eller som jeg har gjort før, frest av senteret på felgen så det blir høyere ET og hjulet kommer lengere inn.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du får lånt deg en hjulbuevalse, kan du bare ta en hammer å slå kanten opp litt og litt. Lakken kommer nok til å sprekke opp uansett hva du gjør.

 

Skal du frese av felgene er det ihvertfall viktig å være nøyaktig.

Blir jo kast i felgen hvis anlegget er skakt.

Link to comment
Share on other sites

Trur jeg skjærer av hele kanten jeg.

 

Men kjørte bilen i noen humper i dag så den dekka gikk oppi, da så jeg til min storte forskrekkelse at mer av gummien på høyre enn venstre hadde tatt oppi. Er hjul laget bak herpa? når jeg dro i hele hjule med begge hender på toppen greide jeg og "dra" det litt ut, og det kom mettal lyd når det gikk inn igjen. dårlig forklart. men,men. Er det normalt at det er litt slark i bakhjula?

ford probe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy