Gå til innhold

Lakkerings spm?

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

driver og små lakkerer på kanal og hjulbue på vectra'en min og har pussa ned til metallet og tatt vekk det som var av rust. har smørt på rustbeskyttelse i form av owatrol-olje. tenkte jeg skulle bruke sprøytesparkel oppå owatrol-olja og pusse før jeg begynte med grunning og lakk, men det som skjedde var at det virket som owatrol-olja å sparkelen reagerte på hverandre og begynte å boble.

 

Så jeg pusset alt av og smørte på ny owatrol og tenkte jeg skulle prøve med grunning direkte på owatrolen, men det virka ikke som dette heller funka. så lurer på om noen kan svare meg på om owatrol-olja skal kunne grunnes/sprøyte sparkles rett oppå eller om jeg bare kan gi opp det prosjeket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, owatrolen må tørke skikkelig før du prøver å legge noe grunning på den, flere dager kansje?

 

Og for det andre, hvorfor bruke sprøytesparkel ? hiv den i boss og bruk heller skikkelig slipefyller

 

ja den sto mange dager. sto fra torsdagsnatt til søndags kvell så den burde vært tørr... syns egntli den sprøytesparkelen funka ganske greit jeg. når jeg endelig fikk det til å ikke boble lengre me owatrolen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken temperatur hadde den under tørkeprosessen da ?

 

Sprøytesparkel trekker vann som en svamp, og er et forhistorisk produkt i lakkverksteder, og er ikke å anbefale i det hele tatt på bil, slipefyller er det som blir brukt på profesjonelle verksteder

 

 

temperatur??!! hmm garasjetemp med vifteovn så ikke så veldig varmt. men har ingen planer om å gjørde dette igjenn neste gang leverer jeg den inn så da kan di bruke slipefyller:w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår