Gå til innhold

Enkelt å greit hvilken getrag er best?

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er egentlig den ZF kassa for noe da? Hva er det den gentlig er beregna til?

 

BMW E36 M3 eller diesel.. Jonas har mye å gjøre om dagen og sliter med å få tak i kasser.. jeg sender nedover 7 kløsjhus mandag.. og har forhåpentlig ZF`en min innen 1uke. Disse ZF kassene er vist mer raffinert en getrag, tåler mer og er ikke så kresene på girshiftet:D. Riv å røsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mere etterspørsel på gamle getrager tenker jeg..derfor dyrere.

antaglig få som veit om ZF..

 

Også betaler man gjerne mer for å få litt Gruppe-A-feeling i go-førren sin, uansett om det finnes bedre kasser enn Getrag :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

262 er ikke bare firetrinns. Har sett mange kasser fra E24, E23 osv. som det står 262 xxxxx på. Disse har tredelt hus og har OD på 5. gir. Hvor mange kasser står det egentlig 265 på?

 

Man får ikke ordnet seg med adapter til de ZF-kassene da? Er det noe mer som må gjøres enn med en Getrag kasse annet enn passende lamell, spakstell. Skjønte at det ikke var noe problem med støttelager. Men er det hydraulisk klutsj på de? Og hva gjør man med mellomaksel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så vist jeg sender han sprengkåpa til em eller annen kasse som passer på en rødblokk så fikser han meg ei ferdig tilpassa kasse for 5500,-? Hva mer er det som må bli gjort for å få kassa i bilen å få det til å fungere da a?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så vist jeg sender han sprengkåpa til em eller annen kasse som passer på en rødblokk så fikser han meg ei ferdig tilpassa kasse for 5500,-? Hva mer er det som må bli gjort for å få kassa i bilen å få det til å fungere da a?

 

det vanlig med custom spakstell, travers, kløsj..... har snakka endel med han som sveiser om disse kassene og han sier de er bolt on når de leveres.. noen som kan bekrefte dette??? OEB???

 

Får ikke min før mest sannsynlig neste mandag.. det ligger bilder på slike kasser her... http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=7412 Første side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår