Vebne Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Har en 86 Peugeot 205 1,4 XR som fjusker og liker seg veldig dårlig når det er fuktig vær ute.. Det er verst når motoren er kald, og turtallet er lavt. På høyere turtall merker jeg ikke noe særlig til det. Det blir derfor mye rar kjøring ut fra kryss på morran.. Er litt lei.. Noen som har en idè om hva det kan være? Har nettopp skifta luftfilter, så det er det ikke. Lurer også på en annen ting. Har en XS delebil ståendes, er det samme forgasser på den som på min XR, eller kan det bli litt mer futt i bilen hvis jeg bytter forgasser? Det går jo som kjent ikke råbra med 60hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Er det autochoke på denne? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebne Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Nope, her i gården kjører vi med den "gode" gamle manuelle choken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Sjekket om det er noe med tenningssystemet? Fukt i fordelerlokket f.eks? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebne Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Tankene har gått til tenningssystemet ja, men er det noe logikk at den bare fjusker på lavt turtall? Kikka etter nå, og det er faktisk en liten sprekk i fordelerlokket. Men den er veldig liten. Kjenner bare at det er en sprekk der, får ikke stikki noe inn i den. Er ikke noe godt kjent med hvor lite som skal til før det kommer fuktighet inn i fordelerlokket, så kanskje det er det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Av med fordelerlokket,hårføner oppi for å tørke ut og silikon på lokket utvendig over sprekken. Så ser du hva som skjer... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Hadde samme feil på gammelbilen min.. Der var det også en ørliten sprekk i lokket.. Bytta lokk, og den funket helt til jeg vraka den.. :) Prøv som Turboed1 sier.. Så slipper du å bytte lokk om det ikke funker med hans metode.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vebne Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Nå har jeg i førsteomgang tapet godt over sprekken, og det ser nok ut som det var fordelerlokket som var problemet. Så da blir det nok litt silikonlegging eller nytt fordelerlokk så snart jeg får tid. Takk for gode tips!! wrooooom (ikke lyden av en 205) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.