Ryggemann Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Volvo v70 99mod 2.0 120.000km. Skivebremser forran og bak. Hei! Alle klosser og skiver ble skiftet for ca et år siden (kjørt 20.000 km siden den gang) hos snapdrive. Nå merker jeg en dunking i bremsene ved litt kraftig oppbremsing. Antar da at problemet gjelder bakbremsene da jeg ikke merker noe ved svak oppbremsing. Fikk en anmerkning på nylig service om at bremseklosser bak var slitt og burde skiftes... Men er dette grunnen til dunkingen? og burde ikke klossene holde mer enn et år? Takk for svar!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Mulig du har en calipper som henger litt, slik at klossene slites unormalt fort. Det er enkelt å sjekke, bare kjør en liten tur og kjenn om felgen er unormalt varm etterpå, uten at du har foretatt noen "kraftige" oppbremsinger. Lyden du hører når du bremser kommer garantert bakfra, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryggemann Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Ja, lyden kommer bakfra, men jeg hører den ikke hvis jeg bremser bare med håndbrekket, og det tar jo på bakhjulene... rart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg