Gå til innhold

Knusing av biler på Filippinene...

Ranger emnet


Harared

Anbefalte innlegg

slik går det når man ikke følger reglene. feks i USA, hvis du kjører 50kmh over fartsgrensa så blir du automatisk dømt som streetracer. dvs: de beslaglegger bilen din, de kan destruere den, og du får en bot på 10000$!

 

det de gjør på denne videoen vil jo virke preventivt på akkurat dette med snugling av biler. såklart vil det fortsatt skje, men kansje ikke i den grad det gjorde før.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud å jævlig unødvendig.

Så hvis du leier ut et helt hus uten å skatte av det, skal de da brenne ned huset? Er dette preventivt eller bare rett og slett misbruk av makt?

 

Hvis de skal fortsette på denne måten så må de jo fengsle alle som har med seg en kilo for mye kjøtt inn i landet og i usa feks, må de skyte alle mexikanerne som prøver å komme inn i landet.

Det hadde jo vært sinnsykt preventivt, for alle del. Men da kan man jo like greit kappe henda til alle som stjeler, skyte bikkja til de som ikke plukker opp dritten og torpedere båten til de som kjører for fort i sund... Det her er ikke preventivt, det er primitivt.

 

Ja, veit det er drøyt, men jeg er redd for at det blir mer og mer overvåkning og håpløse løsninger/lover som ser ut til å komme av inkompetanse og mangelfullt arbeid innen for temaet. Den enkleste løsning er nødvendigvis ikke best.

 

Ahh, kjente det var litt digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hørte hva de hadde å si, kort sagt så de ville ikke auksjonere bilene bort pga. frykt for at smuglerne kunne tjene på dette også... Og kan ærlig talt si at jeg ikke kan støtte noen som tror at å ødelegge noen biler vil rydde opp i deres problemer med korrupsjon eller hva det nå enn er, burde ikke være vanskelig å auksjonere bilene bort på en ordentlig måte hvor det ikke blir et problem. Hvordan skulle det tjene smuglerne om de auksjonerte bort bilene uansett? En annen ting, hvordan skal de skaffe flere jobber av å knuse bilene?

Husk for guds skyld at politikere snakker MYE skit (etter min mening), det kan virke som om de vil bare at du skal støtte dem og bryr seg mindre om hva de sier så lenge det ikke er noen som direkte kan ta dem for at de sa noe galt. Det de sier trenger for all del ikke ha noen som helst rot i virkeligheten... f.eks. Operaen skal "bare" koste så og så mye.. wops vi overskred budsjettet med xxx antall millioner... Eneste stedet du kan slippe å få sparken pga sånt er i det offentlige eller hvis du eier nok aksjer i bedriften og sitter i styret.

Og det holder ikke si at Norge er et fint land å bo i så da går det greit, med den holdninga så kommer ikke det til å vare lenge.

 

Skal vel si at det ikke er informasjon nok om temaet til å gi en særlig bra begrunna mening og hvem vet hvor mye de som hadde artikkelen ha pressa frem meninga deres.

Men poenget mitt er hvert fall at jeg synes det virker som en dårlig løsning på det grunnlag av hva jeg vet. De kunne jo faktisk selv tjent på det her, og de pengene kunne de kanskje brukt på å gjøre landet deres bedre, eventuelt bruke de på å ta flere smuglere som igjen hadde ført til flere penger inn for de.

Er de virkelig så dumme at de tror at skremsels propaganda fungerer hvis det går greit for smuglerene i langt over 50% av tilfellene....

Men det her blir litt spekulativt pga jeg rett og slett har for lite informasjon om dette... skal forøvrig innrømme at holdninga jeg generelt har mot politikere o.l. påvirker litt synet mitt. Men sånn er det for alle, alle blir påvirka av et eller annet desverre :)

men synes dere virkelig ikke det finnes litt fornuft i det jeg skriver engang? Er jeg virkelig så teit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår