orios Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Heisann. Jeg er helt ny når det kommer til bilstereo. Har bare holdt på med hjemmekino anlegg. Har nå tenkt å oppgradere litt i bilen. En Peugeot 206 3 dørs. Det jeg har tittet på er følgende i føste omgang: DynaBel 6" komponentsett 2 stk 6" (16cm) bassmellomtone alu. chassi 2 stk 3/4" dome diskanter Kraftige NdFeb magneter 2 stk kvalitets delefiltre Frekvensområde 50-20.000Hz Kontinuerlig effekt 50Watt - Maks 100Watt 2x DynaBel 10" Multimagnet Subwoofer 4 ohm Karbon forsterket membran Ultrapresis bass - 200Oz multimagnet 500W RMS - 1000W Maks - 3" Svingspole Lang slaglengde - 20mm lineær Problemet mitt og spørsmålet er hva slags forsterker trenger jeg og evnt. kondensator?? Er det noen her som kan hjelpe meg evnt anbefale noe annet? Prøver å holde kostnadene på et "trivelig" nivå. takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Du trenger litt krefter til de elementene, så jeg vil anbefale en dynabel BF4501 til dem, evt en soundmagus fra komplett... Til frontsettet, så holder det vel med en SAGA USC9975, men vil anbefale deg dynabel der også, feks en BF1502... En BF0756 ville også blitt meget bra til det oppsettet ditt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suicide666 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Du kan jo egentlig prøve den minste monoblokka til Eltek gjengen når du først skal handle Dynabel, evt. 6 kanaleren til 3500kr om du vil ha forsterker på komp. settet(noe som er å annbefale!) http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm http://www.mamut.com/dynabel/subdet299.htm Siter Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suicide666 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 haha, skrev sammtidig jo:P jaja.. Siter Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orios Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Takk for svarene. Den 6 kanaleren til dynabel holder den til subbene og kompsettet.Trenger jeg kondensator eller nytt batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Den holder ja... hvis batteriet ditt er bra, så trenger du ikke nytt, men det gjør selvfølgelig ikke noe å bytte det til et optima eller noe... kondensator trenger du ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orios Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 batteriet er sikkert greit nok. Hva koster ett optima batteri ?? På en 6 kanaler hvor mange signal kabler trenger jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orios Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Kan det stemme at hver sub trenger 21 liter kasse, syns det hørtes lite ut.Det stod 21 liter i lukket kabinett. 40 liter i reflks kabinett. Refleks kabinett, Hva er det?? Beklager mange dumme spørsmål, vil bare ha ting riktig første gangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 ja, de skal ha 21 iter hver (10") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orios Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 når man regner ut hvor mange liter kassa skal være må man da trekke fra hvor mye plass selve elementet tar inne i kassa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Kjøper du alle produktene hos Eltek så vil du få all den informasjonen du trenger til monteringen og innstillinger. De innehar en del større kompetanse enn 99% av bilforumets brukere. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orios Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 ok takk for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg