Aron88 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Hallo.. jeg henta meg en golf helt fra bergen i går..og så at det har vært fuktighet/vått enkelte steder ved bilen.. en pakning i en av dørene som er dårlig. Men uansett, Jeg tok ut de plastik mattene i dag for å se hvordan det ligger ann og det var en del mugg på gulvet. det jeg lurer på er.. hvordan er den beste måten å bli kvitt dette? burde jeg fjerne gulv teppene og vaske det med grønnsåpe? eller trenger jeg bare å vaske teppene så sette inn en varmevifte der eller noe sånt? og det ene sete har litt møkk merker på midten, hva er best for å rense det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 en kar sa at jeg skulle støvsuge hele teppe så ta sånn teppe rens også tørke det. hjelper det? Er de gulv teppene limt til gulvet eller er det bare å ta ut setene og teppene så sette alt på plass igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 ville prøvd å fått tak i en slik rense maskin.. men jeg brukte den fra turtle wax på mine seter og resultate ble bra. bare sjekke bildene i tråden min... :) Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 ville prøvd å fått tak i en slik rense maskin.. men jeg brukte den fra turtle wax på mine seter og resultate ble bra. bare sjekke bildene i tråden min... :) rensemaskin? hvor får man evnt tak i de? og er det noe annet alternativ hvsis jeg ikke får en sånn maskin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 her er noen bilder av muggen jeg har funni.. ikke såå gærnt, men nok :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 heh hva forventer du fra biler fra bergen :p jeg vet at sånne vaskemaskiner med støvsuger og kost som spruter litt van og litt såpe , skikkelig effektiv maskin ,vet pappa sa han har på værkstedet..de finner man vel rund på div bilværksted tenker jeg...hvis ikke du får tak i en slik så er det vel bare til å ta en bøtte , kost såpe varmt vann og komme i gang... Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 heh hva forventer du fra biler fra bergen :pjeg vet at sånne vaskemaskiner med støvsuger og kost som spruter litt van og litt såpe , skikkelig effektiv maskin ,vet pappa sa han har på værkstedet..de finner man vel rund på div bilværksted tenker jeg...hvis ikke du får tak i en slik så er det vel bare til å ta en bøtte , kost såpe varmt vann og komme i gang... hehe, ikke sant =P men men.. må vel bare ta et tak og sette i gang, men tror du det er noe vits å dra ut teppene? eller kan alt gjøres i bilen tror du så bare sette på varmeapparatet? :P kjøpte meg denne: tror dere den vil gjøre jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 nja det ville vært mye styr bare for å vaske teppet, MEN hvis du skal gjøre mer med bilen så må du nesten ta ut teppe uanset... men tror det skal holde å bare ha alt værende i bilen ;) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 jeg driver å tar alt ut, like greit å gjøre det nogenlunde nå.. hvordan er det med isolasjonen a? disse er jo fulle av mugg..dette er da altså en golf 2 det er snakk om. må disse kastes? hvor får jeg ny isolasjon fra i så fall? __________________ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zack Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 jeg driver å tar alt ut, like greit å gjøre det nogenlunde nå..hvordan er det med isolasjonen a? disse er jo fulle av mugg..dette er da altså en golf 2 det er snakk om. må disse kastes? hvor får jeg ny isolasjon fra i så fall? __________________ Hiv hele isolasjonen rett i båssdunken.. etter 20 år så må du regne med at disse har trekt til seg en del vann og har sitt sine beste dager... for å holde støyen borte tar du deg en tur på mekonomen etc. å kjøper deg asfalt matter, disse klistrer du rett på gulvet, dem er stive som faen så du bør nesten få tak i en varmepistol når du skal legge dem på slik at dem mykner å du får forme dem.. kanskje det går med hårføner også hehe :) Siter O Saab 900S (1997 - Bruksbil) X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil) X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil) X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil) X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aron88 Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 kjøpte noen plater hos torshov..10mm plater. Funka fett :) ribba hele bilen for alt så håper det holder seg borte nå :P høytryks spylte mattene så gnidde de inn med OMO, så spylte dem igjen.. etter litt tørking av teppene, ny isolasjon og tørking og vasking inni bilen tror jeg det burde holde :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg