GGGolf Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Har endelig etter eit år med corrado fått kjent litt skikkelig drag.:win Har ein nyoverhalt og innkjørt lader som er portet av polo classic. har også RS-utblås. Eg synest det er eit godt drag, men veit ikkje korleis ting optimalt skal vere. drar best ved 4000 /min ca og får skikkelig rå g-lader lyd fra 4500 og oppover. Er det slik med dere og? Ved å bruke mfa har eg fått en verdi på 212 som det høgste ved å dra den ut på 3gear. Fekk ikkje den heilt til rødmerket og har ikkje prøvd 4gear. Kva gear og ved kva turtal skal eg få høgst verdi? er det noken andre måter å få målt ladetrykket en den dumme "dra til rødmerke" målinga? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments 15 200 -23.7 55 400 -17.8 90 600 -11.9 127 800 -5.9 148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed) 172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak) 192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak) 211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak) 228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley) 242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger) 255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!) 255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWo Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Hvilken verdi ligger den på når bilen står på tomgang. Min lå på rundt 200 på MFA uansett hvordan jeg kjørte. Da var det føleren bak på speedometeret som var røket. Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 ligg 84-90 ca. Men kan eg kjøpe ein kven som helst ladetrykksmåler og koble til, i staden denne metoden med å dra til rødmerket og les av på mfa? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 ligg 84-90 ca.Men kan eg kjøpe ein kven som helst ladetrykksmåler og koble til, i staden denne metoden med å dra til rødmerket og les av på mfa? Ja, men de billigste viser ikke så nøyaktig som den på mfa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Portnoy Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 fikk 700 som høyeste verdi når jeg dro den ut på 3.gear, feil med måler:P ? noen som har peil hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 heisan, lurte egentlig bare hvordan du måler det ladetrykket? når du går inn på den mdr greien, så holder du inne knappen, skrur av og på motoren. Da kommer det opp en masse tall , å du kan velge mellom 7 ting ved å trykke på knappen. spørsmålet mitt er da , hva nr. av de valgene er det eg skal trykke på for å få frem det som er blitt ført opp å denne tabellen i denne tråen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Jeg fikk 2230, det kan ikke stemme.. Den var statisk og, den skal vel ikke være det? Fulgte denne; Hvor høyt ladetrykk har du? Do you know how to test your boost levels? 1. Start Motor 2. Move the MFA selector to "2" 3. Press and hold the MFA end button (keep holding) 4. Stop motor 5. Start Motor 6. Release the MFA end button. 7. Press the MFA End button one time. You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance. Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Glemte du kanskje å trykke inn knappen 1 gang? Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Glemte du kanskje å trykke inn knappen 1 gang? Får samme tall etter at jeg slipper og trykker inn den siste gangen.. Kan ikke være det jeg skal se etter, mulig det er forskjellige fremgangsmåter? Eller er det likt på alle? Får vel kjøpe en ladetrykksmåler :) Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRGOOK Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Hmm, er det veldig mye forskjell på 2. og 3. gir? Fikk 228 i 2. gir, og vi bor i Norge, så ekke mange plasser man får testa 3. gir :P Ikke at jeg har leta da.. Har bare sjekka litt på vei til byen og hjem fra skolen å slikt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Får vel max trykk uansett om du bruker 2 eller 3 gir vil jeg tro.. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hm. På idle sto min å hoppet fra 70-75. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 For mye fortenning da kanskje. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 For mye fortenning da kanskje. Hva skal den være? Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.