DaButcher Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Er bilen for lav,er det et fjær/vekt/ride height-problem,og ikke demperenes feil...mener nå jeg. Ja, men er jo det jeg mener.. Gule koni feks. egner seg ikke så bra til senking, pga. de kjører med kompresjon kontinuerlig. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Gule koni feks. egner seg ikke så bra til senking, pga. de kjører med kompresjon kontinuerlig. Hvis de har kompresjon konstant,og det er et problem,så er det bare å senke gasstrykket.. Eller bare kompansere for preload'en med lavere komp-demping/mer returdemping.Men,ingen av de er vel justerbare på de...og da ser jeg at det er et problem ja... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hvis den bunner er det for lite kompresjonsdemping og for mye retur... Lurer på om jeg ikke misforsto litt: Føles det som fronten "stusser og flyter litt oppå" eller er det fysisk opp-og-ned-risting? Hvor mye synker demperen sammen fra hjulet treffer bakken til bilen står selv? Og,bruker den mer enn 2/3 av vandringa foran før hjulene låser ved normal hard brems? (dvs ikke ved å stampe den inn for å låse de,men for maks retardasjon). Er akkurat som den stusser og flyter oppå ja.. Mister tydelig veigrep på fronten! Har kortet in demperne tilstrekkelig i forhold til senkinga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Det er ikke slik at det er ujevnheter som skaper stussinga.... Har egentlig ingen problemer med homper og sånne ting! Men nå har jeg ikke kjørt så mye fort etter vei da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Er akkurat som den stusser og flyter oppå ja.. Mister tydelig veigrep på fronten! Har kortet in demperne tilstrekkelig i forhold til senkinga! Virker det som fronten "setter seg" ved innbremsing? Eller er den "stum"? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Virker det som fronten "setter seg" ved innbremsing? Eller er den "stum"? den er stum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 da er bounden for myk, demperene klarer ikke holde igjen og da spretter den slik som du beskriver. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Da tror jeg nok jeg skal gjenta meg selv i post #6... Setter den seg ikke det grann under bremsing,(og de R-sport-demperene har 100 i kompresjon) så er fjærene litt for stive... Fjærer det knapt,så har jo heller ikke demperen stort å jobbe med,vandringa blir så kort at de neppe har "valving" til å håndtere det. Lett måte å sjekke om den jobber er å huke en liten strips rundt demperstaget (men det ser man kanskje ikke på de demperene?) og kjøre litt,notere hvor mye av fjæringsveien som er brukt,og så ta en solid innbremsing fra litt god fart,og notere hvor mye mer som er brukt... Maks skrubb bør bruke fra halve til 2/3 av fjæringsveien. Resten har du for å ta upp dumper/ujavnheter under innbremsing...hvis fjærere i det hele tatt gir seg. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Da tror jeg nok jeg skal gjenta meg selv i post #6... Setter den seg ikke det grann under bremsing,(og de R-sport-demperene har 100 i kompresjon) så er fjærene litt for stive... Fjærer det knapt,så har jo heller ikke demperen stort å jobbe med,vandringa blir så kort at de neppe har "valving" til å håndtere det. Lett måte å sjekke om den jobber er å huke en liten strips rundt demperstaget (men det ser man kanskje ikke på de demperene?) og kjøre litt,notere hvor mye av fjæringsveien som er brukt,og så ta en solid innbremsing fra litt god fart,og notere hvor mye mer som er brukt... Maks skrubb bør bruke fra halve til 2/3 av fjæringsveien. Resten har du for å ta upp dumper/ujavnheter under innbremsing...hvis fjærere i det hele tatt gir seg. :) Takker for veldig fine svar! Skal gjøre litt forandringer og teste dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Hvor mye utgjør foringene i et sånt tilfelle det her er snakk om. Hvor stive foringer må man ha for når man har så vanvittig kort fjøringsvei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.