NiGhtCrAwLeR Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Hei Noen som har vært borti at det kommer en skrangle lyd fra turboen når du slipper gassen? tror ikke det er selve turboen men at lokket til wastgaten eller actuatoren min har røket og ikke lukker skikkelig. Nioen som har vært borti tilfellet før?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hei Noen som har vært borti at det kommer en skrangle lyd fra turboen når du slipper gassen? tror ikke det er selve turboen men at lokket til wastgaten eller actuatoren min har røket og ikke lukker skikkelig. Nioen som har vært borti tilfellet før?? Jeg har! En helt jævlig irriterende lyd, er også veldig interesert i hva det kan være for noe! Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiGhtCrAwLeR Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Jeg tror jeg nå har funnet og løst den evige irriterende skrangle lyden på turboen. Det er wastgate lokket som ike stenger helt og likker derfor og skrangler. skal nå flekke den turboen ut og overhalle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiGhtCrAwLeR Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 feilen funnet og reparert..... Nå har jeg endelig funnet feilen på skranglinga i turboen. Hadde slark i wastegaten på 1cm, JA helt riktig Wastegate lokket hadde 1 cm vandring uten at pumpa flytta seg. For alle dere der ute som har dette problemet, må turboen av og repareres, men dette er ingen dans på roser. Det er trangt der nede, jævlig trangt. Når jeg endelig fikk turboen av oppdaget jeg også to lange sprekker i eksos huset på turboen, så da ble det ny turbo fra kkk. Nå er alt ok, ingen skrangle lyder og du kan faktisk høre turboen lade fra innsiden av bilen, og den drar faktisk fra rundt 2500-2800 rpm. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 feilen funnet og reparert..... Nå har jeg endelig funnet feilen på skranglinga i turboen. Hadde slark i wastegaten på 1cm, JA helt riktig Wastegate lokket hadde 1 cm vandring uten at pumpa flytta seg. For alle dere der ute som har dette problemet, må turboen av og repareres, men dette er ingen dans på roser. Det er trangt der nede, jævlig trangt. Når jeg endelig fikk turboen av oppdaget jeg også to lange sprekker i eksos huset på turboen, så da ble det ny turbo fra kkk. Nå er alt ok, ingen skrangle lyder og du kan faktisk høre turboen lade fra innsiden av bilen, og den drar faktisk fra rundt 2500-2800 rpm. :) Har samma problemet selv, men hvor mye måtte du gi for turboen og hvor kjøpte du den? Trenger man nye pakninger osv, og hvor lang tid brukte du? Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiGhtCrAwLeR Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 ny turbo kosta 7800 på norsk bildele senter, jeg kjøpte nye 3 pakninger, mellom turbo og kat, turbo og manifoil, manifoil og topp. det er jævlig trangt og tar fort litt tid, tror jeg brukte en 4 5 timer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg