Gunnar KRC Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Hei! Jeg er ganske fersk innen lakkering og nå skal jeg lakke opp igjen en Lada Niva jeg har og jeg har noen spørsmål. 1. Hva slags grunning bør jeg bruke og hvor mye trenger jeg til en bil? 2. Etter jeg har grunnet bilen, skal jeg gjøre noe med grunninga før jeg lakkerer? 3. Hvor mange lag med grunning bør jeg legge? 4. Hvor mange lakkstrøk trengs det og klarlakkstrøk? 5. må jeg ha vannavskiller på kompen og hvor får jeg kjøpt en bra en? 6. hva bør jeg bruke for å pusse eller matte ned gamlelakken før jeg grunner? Dette er en bil som det ikke er så farlig med så jeg trenger ikke best kvalitet av alt men det har jo vært artig å fått til et bra resultat likevell da. Skal ikke fjerne all gammel lakk men bare pusse ned litt om det har noe å si.. Beklager litt rotete spørsmål men jeg lurer på så mye :volvsmile Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 1. Hva slags grunning vil du ha da ? etch primer? plast primer? non sanding fyller ? slipe fyller ? Hvor mye grunning du trenger kommer an på hva slags grunning du skal bruke 2. Kommer helt an på hvilken grunning du har sprøytet på 3. Kommer helt an på hvilken grunning du har sprøytet på 4. Kommer an på hva slags farge du skal ha, og hvilket lakkmerke du kjøper 5. Jepp, du må ha vannutskiller, har ingen aning på hvor du kjøper den, men sikkert hos noen som selger trykkluft utstyr, kompressorer og slikt 6. Kommer helt an på hvilken grunning du skal bruke Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 kan jo hende det allerede sitter en vannavskiller på kompressoren din :) sjekk det. ellers selger dem det på Biltema tror jeg. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 sitter ikke vannavskiller på kompen. vet ikke hva slags grunning jeg trenger... hva kan anbefales? tenkte å bruke orginallakk til lada kode 110... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 sitter ikke vannavskiller på kompen. vet ikke hva slags grunning jeg trenger... hva kan anbefales? tenkte å bruke orginallakk til lada kode 110... Da må du jo fortelle om tilstanden på bilen. Er der skader som er sparklet ? skal det lakkeres på plast ?? er den hel å fin og trenger kun nedmatting ?? Vi kan jo ikke fortelle deg hvilken grunning du skal bruke, når vi ikke vet tilstanden på det som skal lakkeres Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 mestepartern av bilen skal mattes ned men det er litt overflaterust på dørene som må pusses bort og sparkles og det er et par bulker som skal slipes og sparkles... håper dette hjelper Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg