Gå til innhold

Varsellampe: Bremse feil!

Ranger emnet

YawN-S6

Anbefalte innlegg

Hei.

Var på en liten biltur i går og på vei hjem kom det et rødt lys brakefault.gif

Stoppet med en gang og sjekket bremsevæske nivået, som var normalt. Kjørte så sakte og rolig hjem.

Når jeg startet bilen imorges virket det som om bremsen var helt hard, før den etter litt "myknet" opp igjen.

Hadde også lite servo-olje, men det er nå fyllt på uten at lyset har gitt seg. Noen ideer?

Bilen:

1997 Audi S6-C4 avant 2,2TQ med Automatkasse.

Edit; Har også merket en liten lekkasje av olje sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Flyttet tråd til rett underforum

2. 100/A6 modellen har "vært kjent" for at varsellampe for bremser kommer på når det er slitte bremseklosser eller

3. det har vært byttet bremseklosser etc og ledningen til bremseklossene har et brudd.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er ikke meningen å pirke, men jeg mener da at jeg plasserte tråden i rett underforum (Er da en 97 modell :p)

2. Bremseklossene og skivene er ganske nye, men jeg har allerede hatt brudd / korrigering av ledninger der, er to forskjellige lys såvidt meg bekjent, et gult lys for slitt bremsebelegg, og dette røde som jeg nå har fått og som det står "Fault in brake system" i manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv den "gule" feilen. og har sett at det henger to ledninger løs på innsiden av kalipperne, men har ingen anelse om kor de skal festes.

Forrige eier hadde byttet bremseklosser og skiver, så de er nye.

BTW! er det et problem med ur-S4'er å få kast i skivene på de ufobremsene??? er nesten helt nye skiver, men er kast, rister i rattet når jeg bremser..

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider