Progress Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 audi sine 5'ere er jo et at verdens beste motorer.. har selv en 2.6 v6'er som irriterer meg litt på grunn av at 5'ern har mye større trim muligheter og bruker litt mindre bensin/olje. i tillegg til at det er en veldig bra motor. om de motorene har gått litt langt så går de enda lengre.. en kompis av meg har akkurat samme bilen, den har gått litt over 400 000 nå uten noe problemer, så det er ikke noe og si på motoren ivertfall =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Trimmuligheten på 2.3 motoren er ikke så store dem heller. Kan bytte kam, eksos, fjerne katalysator og putte på en liten chip. Men får ikke så mye mer enn 160 hk ut av dette. Quattro73 har trimmet sin 2.3E, så han har nok bedre svar på dette enn meg :) Har hatt 2.3 selv, og syns det var en veldig fin motor. Savner den enda faktisk :) Om valget er 2.3 kontra 2.6, er ville jeg valgt 2.3 anyday. Hadde aldri noen problemer med motoren de 3 årene jeg hadde denne foruten vakuumpumpa som lagde litt lyder (reparasjonskostnad = 0 kroner) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 vill bare si at jeg har hatt 2stk 2,6l og en 2,8. 2,8litern hadde gått 400+ og jeg hadde aldri noen problem med noen av dem. bare sånn så det er sakt :P hehe. men er det noen som har noen formening om jeg vill merke noen effekt på å fjerne katalysator og eff anlegg? og evt noe anet som kunn økt hk i hvertfall litt? 2,6l motor. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Det var en gammel tråd ja :) Du vil nok få bittelitt med og fjerne katalysatoren, men og fjerne effektanlegget og sette på org/ingenting, ville jeg ikke gjort :) Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jondanir Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Ville gått tilbake til V6`ern ;) Syk, syyk lyd i dem. Har selv en Audi 100 2.6E V6 og er krute fornøyd. Har satt i et sportsfilter og sportseksos. Det gjorde ikke lyden verre, for å si det slik. Blir ca 160+ i hk og rundt 250Nm, og det drar ;) Min bruker rundt 1.2 på bykjøring og 0.9 på lankjøring. På tullkjøring bruker den 3 :P :P Siter Audi 100 2.6E Avant 1993mod Subaru Legacy 1991mod (solgt) Saab 900i 1989mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sledhead Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 hvilket sportsfilter/ eksos har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jondanir Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 hvilket sportsfilter/ eksos har du? ikke helt sikker :P Siter Audi 100 2.6E Avant 1993mod Subaru Legacy 1991mod (solgt) Saab 900i 1989mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.