Gå til innhold

Radio funker ikke etter feilkobling av batteri

Ranger emnet


89erik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en fryktelig gammel passat cl 2.0 (88-modell) med ødelagt radio.. Den ble ødelagt etter at polene på batteriet ble kobla feil (pluss på minus og motsatt).

 

Det andre elektriske ser ut til å fungere, alt bortsett fra radioen. Gikk også gjennom sikringene, og alle så bra ut.. Tror dere at det kun er selve radioen som er ødelagt? eller trenger jeg ny forsterker også? Er kanskje ikke så lett å vite uten å få sett på det..

 

Kom gjerne med forslag på hva jeg kan gjøre (f.eks. noe skikkelig hjemmelaga som mp3-spiller kobla rett på forsterkern eller noe :P) Bilen er jo såpass gammel at det ikke er noe vits å investere noe særlig i et nytt annlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo teste om forterkern fungerer.

Det går fint å koble en MP3 spiller rett inn på forsterkeren med f.eks en kabel fra mini-jack --> RCA.

For å få strøm må du bare lage en strømkilde til remote som får strøm når du skrur på tenninga.

Vil fungere å ta en kabel fra + på f.eks baklysa og koble på remote!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh...nå forstod jeg det som om du hadde en ekstern forsterker f.eks baki. (folk setter de som regel der)

Har du ikke det, er forsterkeren innebygget i radioen du har.

Hvis du ikke er kresen på hva slags lyd det skal være i den, hadde jeg bare kjøpt meg en ny/bruk cd-spiller. Får en helt ok for en slikk og ingenting på f.eks finn eller kjøp og salg her!

En slik er også veldig lett å koble opp!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår