ealoken Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Ang hva som tåler mest er det tre ting: trykk temp Kombinasjonen En 265bars slange tåler eksremt trykk, og en god del varme. En stålomspunnet slange tåler en god del trykk, men er mye mer varmebestandig mot interne og eksterne varme kilder. Men hva med Hydr slanger i motorrom på skip? de er utsatt for eksremt trykk og mye varme, hvorfor bruker ikke folk det? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 jeg bruker hydraulikkslanger Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Ang hva som tåler mest er det tre ting: trykk temp Kombinasjonen En 265bars slange tåler eksremt trykk, og en god del varme. En stålomspunnet slange tåler en god del trykk, men er mye mer varmebestandig mot interne og eksterne varme kilder. Men hva med Hydr slanger i motorrom på skip? de er utsatt for eksremt trykk og mye varme, hvorfor bruker ikke folk det? på SKIP!? hva i alle verdens dager har det med saken å gjøre!? jaja, folk får kjøre med akkurat åssen slange de vil, skjøte sammen sugerør for alt jeg bryr meg, men ikke kom her å fortell folk som lurer at en hydraulikkslange som tåler 265bar er BEST, man må bare pakke den inn i alu teip så den ikke skal smelte, og forårsake turbo/motorhavari, og i værste fall BRANN! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 btw, disse båt slangene, kom med noen eksempler da, hva brukes disse slangene til der? og hvilke temperaturer er det snakk om?? det er jo ikke motoren og motorrommet i seg selv som er problemet, det er skjldent snakk om mer enn 100grader +-, er jo eksosen.. og min erfaring med båt så er de steder en kan få ekstreme temperaturer ganske enkelt bare vannkjølt, slik at en slipper det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hydraulikk slanger er nå vel så bra som de stålomspunnede slangene som b230ft er så gla i, den største forskjellen er at hydraulikk slangene har gummi utenpå stål-omspinningen! og hydraulikk slangene har flere lag med stål, og det har ingen betydning om du sliter bort et lag gummi eller to... jeg har hvertfall kommet til å valgt det billigste, for slangene er like bra begge to, stålomspunnede slanger er vel mer for bling-bling.... Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 var nettopp å kjøpte ny stålomspunnet slange til 242n min på tess! synes ikke den er sååå dyr.. Lages tros alt på mål og med hvilken som helst kobling! Ble 500,- får en 90cm slange.. Hvor mye betaler dere for en tilsvarende hydr. slange? spørsmål: hva hvis gummien ligger nære grenrør som hos meg (med hydr.slange) , vil den da kunne brenne? Og så er det vel som Goførti påpeker en del penere med stålomspunnet slange en en slitt hydr.slange, eventuelt med teip rundt. å det er vel et pluss? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 hmh 500!? billig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg