nnnneh Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Hvor mye veier et 240 karosseri? Da tenker jeg på det som er igjen når ABSOLUTT alt som går å skru av er skrudd bort. Også fjerna all støydemping... Bare stål igjen liksom ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Ingenting igjen av understell heller med andre ord..? Ruter? Du er intr i å vite hva selve karossen til en 240 er når det er KUN metall igjen? Husker ikke helt hva min bil var når jeg vraka den. Der var det bare metallet igjen ihvertfall. Var under tonnet.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Det veier ikke stort,karroseriet mitt står slik nå og 1 mann markløfter det bak, så det kan ikke være mange hundre kg totalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Det veier ikke stort,karroseriet mitt står slik nå og 1 mann markløfter det bak, så det kan ikke være mange hundre kg totalt Er nok du som har spist for mye spinat!! Ellers, locked: Om du mener en "gateribbet" bil, dvs. en bil som du kan kjøre med, ribbet for lyddemping, asfaltmatter, byttet seter+++, kan du regne med å få den ganske enkelt ned i ca. 1100kg. Om du skal nærmere 1000kg, må du mer drastisk til verks med feks. glassfiber panser (rundt 20kg++ spart der alene), glassfiber bagasjeluke, skjermer, fjerne org dashboard? +++.. Tror nok 1000kg er mulig, men bilen vil fremstå som en ribbet løpsbil etterpå. ps. for å gå ned i 1100kg, må du gjøre: * Fjerne asfaltmatter og lyddemping (30kg++) * Fjerne asfaltmatter i taket * Fjerne baksete (15kg) * Fjerne bilstereo (minst 3kg) * Fjerne hattehylle * Fjerne belter bak * Bytte ut org stoler med lette bøttestoler (25kg spart) * Fjerne dørpaneler bak (2-3kg stk) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg